به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اردوهای جهادی که چند سالی است توسط، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، جوانان و نوجوانان و گاه افراد مسن برگزار می شود فرصت را برای خودسازی درونی این جهادگران و آبادانی کشور فراهم می کند.

این فعالیت ها گامی مفید و موثر در راستای سازندگی و آبادانی کشور است و با هدف زدودن محرومیت از چهره مناطق مختلف کشور و خدمات رسانی به نقاط محروم و کم برخوردار توسط داوطلبان بسیجی انجام می شود.

جوانان بسیجی استان اصفهان نیز در دوره های مختلفی از سال، در قالب گروه های جهادی اردوهایی را در مناطق محروم استان اصفهان و سایر استان ها برپا می کنند تا به دست یاری گر آنها غباری از محرومیت از چهره شهرهای کشور باقی نماند. از جمله جوانان فعال در امر اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه اصفهان هستند که به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در این امر سهیم بوده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان دراین باره به خبرنگار تسنیم می گوید: سال گذشته در قالب اردوهای جهادی این دانشگاه، تعداد 40 نفر از دانشجویان ما به مناطق محروم استان چهارمحال وبختیاری اعزام شدند.

محمد حسن سیوندیان با بیان اینکه ستاد اردوی جهادی دانشگاه اصفهان در قالب دو گروه جهادی برادران و خواهران به نام های حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب (س) برای لبیک گفتن به فرامین رهبر معظم انقلاب و در جهت محرومیت زدایی و جهاد سازندگی فعالیت دارد، اظهار داشت: این ستاد کمیته هایی در بخش های مختلف برای اعزام به مناطق محروم آماده کرده است تا با نظم و برنامه ریزی مناسب، خدمات رسانی به محرومان و مستضعفان را به نحو احسن داشته باشیم.

اما تنها هدف اردوهای جهادی انجام فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز در مناطق محروم نیست، بلکه هدف ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی و بصیرت افزایی است.

وی افزود: با توجه به محوریت های فرهنگی مختلفی که این ستاد در نظر دارد، گروه جهادی حضرت زینب (س) محور فرهنگی اردو را تحت عنوان "ما همه روشنیم" قرار داده که در قالب این طرح، کارهایی چون اتاق عبادت، حلقه های انس و معرفت شبانه و غیره برگزار می کند که هدف آن، پیاده سازی سبک زندگی اسلامی با تاکید بر مؤلفه های رفاه طلبی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه عمده فعالیت ها، در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی و مردم یاری است، کمیته های مختلف این ستاد را برشمرد و گفت: کمیته رسانه، تبلیغات و مستندسازی، کمیته آموزشی و فرهنگی، کمیته عمرانی، کمیته پزشکی، کمیته پشتیبانی و کمیته خیران و مالی در این امر فعالیت می کنند.

وی درباره اردوی سال گذشته این تشکل دانشجویی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد نیروهای اعزام شده خواهر و برادر 40 نفر بود که خدا را شکر توانستیم در بُعد عمرانی چندین طرح را اجرا و به اتمام برسانیم، از جمله این فعالیت ها، آبرسانی و حفر چاهِ فاضلاب غسالخانه و سرویس بهداشتی در روستای "مازه رشته" بود.

سیوندیان تصریح کرد: از اقدامات دیگری که در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری انجام شد، ترمیم منزل یکی از خانواده های بسیار مستضعف روستای "چم قلعه" و ترمیم خانه عالم روستای "تبرک" بود. همچنین در بُعد فرهنگی توفیق برگزاری جشن تکلیف برای نوجوانان روستاهای تبرک و مازه رشته، برگزاری مراسم برای بانوان روستایی با عنوان مادر و کودک و مراسم عمومی پر فیض دعای کمیل را داشتیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان