به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی بازدار رئیس اوقاف لاهیجان در جمع خبرنگاران در روستای سطلسر دهستان لیل لاهیجان بابیان اینکه در جامعه ای که انتقاد نباشد بر حال مسئولین آن جامعه باید گریست اظهار کرد: انتقاد باعث آشکار شدن راه می شود.

وی بابیان اینکه بزرگ ترین کاری که در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل انجام شد بحث بروز رسانی موقوفات بود که باعث ایجاد هجمه هایی شد افزود: نرخ موقوفات به نرخ عادلانه روز تبدیل شده و در این راه به نظرات خلاف قانون تمکین نکردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان با تأکید بر اینکه ملک موقوفه و نیت واقف باید در راه خبر حرج شود گفت:  نزدیک به 170 میلیون  از موقوفات به مساجد و بقاع شهرستان و حوزه علمیه کمک کردیم.

وی با اشاره به حضور پنج هزار موقوفه در شهرستان لاهیجان و سیاهکل  بیان کرد: پنج هزار مستأجر موقوفه داریم و با توجه به جمعیت  250 هزارنفری این دو شهرستان ما نمی توانیم این جماعت را فدایی پنج هزار نفر کنیم.

بازدار افزود: اوقاف اثبات کرده برنامه محور است و برنامه های خود را طبق برنامه پیش می برد و خدا رو شکر امروز سازمان اوقاف یک سازمان مفتخر ازنظر ولی فقیه است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه حافظان قرآن ما در سال 96 تکمیل و جهت تعیین تکلیف ارسال شد بیان کرد: طرح ضیافت الهی، شب های قدر در اکثر امامزادگان در طول 30 شب ماه مبارک رمضان افطار دادیم و برای اولین بار نان رایگان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت توزیع و 15 میلیون سبد کالای خشک به نیازمندان اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان بابیان اینکه  امروز شهرستان های لاهیجان و سیاهکل 64 مربی قرآنی دارد اظهار کرد: زمانی ما موقوفات قرآنی در شهرستان نداشتیم، انجمن خیرین قرآنی نیز در شهرستان راه اندازی شد.

بازدار با اشاره به برگزاری طرح تخفیف ویژه مستأجران و تداوم این طرح تا پایان سال جاری اظهار کرد:  برپایی محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع را داشتیم.

وی بابیان اینکه طرح خیمه معرفت شهرستان لاهیجان به عنوان خیمه برتر استان معرفی شد افزود: در بحث همایش روز ملی عفاف و حجاب توزیع یک هزار و 200 شاخه گل و کارت پستال های اخلاقی در بین مردم توزیع و به همین مناسبت جشنی در سالن شهید باهنر لاهیجان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان با اشاره به اینکه در سال 1395 تعداد 19 مورد وقف جدید باارزش ریالی 4 میلیارد تومان در شهرستان ثبت شد بیان کرد: بیشترین موقوفات ما در شهر دیلمان با 9 وقف شامل چهارباغ فندق و دو قطعه زمین و مراتع بود.

وی با اشاره به وقف 26 میلیون تومانی نقدی به بیمارستان 22 آبان لاهیجان گفت: با برگزاری  دو دهه عزاداری برای حضرت زهرا (ع) در 50 نقطه از شهرستان های لاهیجان و سیاهکل   مبلغ 50 میلیون تومان  هزینه شد.

بازدار با اشاره به برگزاری همایش استانی امامزادگان برای نخستین بار در بقعه برفجان سیاهکل تصریح کرد: کارهای مشترک فرهنگی   با برخی نهادها ادامه داده و آمادگی کار مشترک فرهنگی با سایر نهادها را داریم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان