به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیدرضا جوادپور فرماندار لنگرود صبح امروز در نشست با مدیران کارخانجات چای و مدیران ادارات شهرستان لنگرود و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام سازمان چای کشور اظهار داشت: یکی از افتخارات لنگرود تولید چای است که تأثیر مهمی در اقتصاد این شهرستان دارد و مراقبت از تولید چای وظایف همه مسئولان است.



وی با اشاره به موقعیت ممتاز لنگرود در تولید چای کشور افزود: حدود ۳۰ کارخانه فعال چای، حدود ۴۳۰۰ هکتار باغ چای فعال و ۹۰۰۰ چایکار فعال در لنگرود نشان می دهد که این شهرستان در تولید چای جایگاه مهم و ممتازی در استان و کشور دارد.



فرماندار لنگرود با بیان اینکه از بیش از ۶۳۰۰ هکتار مجموع باغ چای شهرستان لنگرود حدود ۲۰۰۰ هکتار قابلیت بازیابی به آغاز چای را دارند و این در صورت توجه به مولفه های چای رخ خواهد داد.



جوادپور بهبود وضعیت چای نیازمند برآورده شدن توأمان مطالبان چایسازان، دولت و چایکاران است ادامه داد: در این نشست ها باید موانع توسعه تولید چای شناسایی شوند و درباره رفع این موانع هم اندیشی کرد و برآیند کار باید رضایتمندی چایکاران، چایسازان و دولت باشد.



وی با بیان اینکه از پاسخ مدیران سندیکا قانع نشده است اظهار کرد: نمی شود در شهرستان تبعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی حوزه چای را بپذیریم و از آن طرف همه جریان مدیریتی چای از لنگرود خارج شود. من وضع موجود را مطلوب نمی دانم و مطلوب آن است که تشکلی در حوزه شهرستان لنگرود در موضوع کارخانجات چای داشته باشیم تا در یک جمع چند نفره بتوانیم مطالبات چایکاران شهرستان را پیگیری کنیم.



رئیس شورای تأمین شهرستان لنگرود تأکید کرد: من مسئول پیگیری مطالبات و خواسته ها و مشکلات مدیران کارخانجات چای این شهرستان هستم و وقتی که جریان مدیریت چای از این شهرستان خارج شود و به هر شهرستان دیگر برود اگر یک مدیر چای به من مراجعه کند دیگر به من ارتباطی نخواهد داشت.



فرماندار لنگرود افزود: مصوبه شورای عالی اداری کشور و عقل سلیم روی مصالحی عنوان می کند که برای رفع همه مشکلات خود به حوزه های مدیریتی شهرستان نیازمند هستید. وظیفه ماست که در خدمت مدیران چای باشیم. ولی الان ساختار و مجموعه ای برای پیگیری مشکلات چای وجود ندارد. من معتقد هستیم وضع موجود به نفع ما و چایکاران نیست و پیشنهاد من این است که از جمع دوستان پنج نفر به عنوان نماینده کارخانه داران در جلسات منظم و مرتب با ما موضوع و مشکلات و درخواست های دو طرفه را پیگیری کنیم.



جوادپور ادامه داد: ما نمی خواهیم جا و عرصه را برای کسی تنگ کنیم بلکه بایستی در این شهرستان به موقع و مناسب بگیریم و خودمان هم مبتکر برخی امور متفاوت باشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان