مدیرکل گمرک آستارا از کشف ۲۱۶ میلیون ریال کالای قاچاق در گمرک این شهرستان خبر داد.

به گزارش لنگرنیوز ،جهانگیر بخشی در گفت و گو با تسنیم در آستارا، با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا تشدید شده است، اظهار کرد:  مأموران درب خروج گمرک این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ورودی از جمهوری آذربایجان موفق به کشف کالای قاچاق از این خودرو شدند.

 

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد 113 ثوب البسه و 275بسته آدامس خارجی کشف و ضبط شد، افزود: ارزش کالاهای کشف شده 216 میلیون و 156 هزار ریال بود که به طرز ماهرانه ای در صندوق اتوبوس جاسازی شده بود.

 

به گفته مدیرکل گمرک آستارا، جریمه کالاهای اخذ شده از سوی گمرک 432 میلیون و 313 هزار و 808 ریال اعلام شده که پس از رسیدگی در مراجع قانونی جریمه فوق اخذ می شود.

 

بخشی با بیان اینکه پرونده مربوط برای رسیدگی، به مراجع ذیصلاح ارسال شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی است.

 

وی با تأکید بر اینکه حمل کالای قاچاق هر چند در مقادیر کوچک، ضربات جبران ناپذیری را بر پیکر اقتصاد کشور وارد می کند، خاطر نشان کرد: پدیده شوم کالای قاچاق علاوه بر اینکه صدمات جبران ناپذیری به پیکره اقتصاد وارد می کند، موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش اشتغال و تولید در کشور می شود.

 

مدیرکل گمرک آستارا  توجه به رونق صادرات و واردات و استفاده از ظرفیت های تجاری و اقتصادی موجود را از  راهکارهای افزایش تولید داخلی و پیشگیری از قاچاق عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان