به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن حسن زاده فومنی در مراسم افتتاح موسسه یاران سبز موعود در لنگرود که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: تعقل و تفکر تفاوت بین انسان و حیوان است که انسان را در جایگاهی به نام خلیفه الهی قرار می دهد.



 



وی با اشاره به نیاز بشر برای یادگیری و دانستن جهت پیشرفت، گفت: امام خمینی (ره) توانست با هدایت و راهبری و همراهی ملت ایران انقلاب اسلامی را در ایران ایجاد و پایدار کند، درحالی که در زمان شکل گیری انقلاب ایران در جهان حرفی برای گفتن نداشت ولی امروز به عنوان یکی از محورهای اصلی نامبرده می شود.



 



مسئول مؤسسه یاران سبز موعود (عج) در گیلان بابیان اینکه الگو گرفتن از بزرگان و پاکان یکی از روش های تعلیم و تربیت است، افزود: هرساله صدها هزار یادواره شهدا در سراسر کشور برای گرامیداشت یاد شهدا برگزار می شود که برای یادآوری خاطرات جوانانی است که با تعقل و پیروی از الگوی مناسب به مسیر جاودانگی رسیدند.



 



حجت الاسلام حسن زاده فومنی از کلاس های آموزشی، تفریحی، تربیتی به عنوان اهداف این موسسه برای تربیت نسل جوان خبر داد و تصریح کرد: موسسه یاران موعود در نظر دارد برنامه های تربیتی آموزشی را از سنین کودکی آغاز کند تا قدرت اراده ئ تعالیم دینی از سنین کم در ذهن کودک نقش بسته شود.



 



وی با اشاره به نقش اساسی زنان در تعلیم و تربیت خانواده و نسل های جدید، بیان کرد: در آموزش وپرورش آن طور که انتظار می رود مسائل تربیتی آموزش داده نمی شود ولی در نظر داریم این مسئله تربیتی را از طریق مدارس و همکاری با آموزش وپرورش دنبال کنیم.



 



مسئول مؤسسه یاران سبز موعود (عج) در گیلان اخلاق را گنج پنهان و دُر نایاب دانست و افزود: کسی که از اخلاق مناسب برخوردار نیست نباید ادعای مسلمانی کند.



 



حجت الاسلام حسن زاده فومنی با تأکید به نفوذ دشمن برای ریشه کن کردن بنیان خانواده از طریق مسائل تربیتی، گفت: دشمن برای انحراف کردن مردم ایران از پدران و مادران مأیوس شده است و با ترفندهای مختلف سعی در نفوذ در مسائل تربیتی کودکان برای تغییر ذائقه آنان را دارد تا باعث هتک حرمت کودک بین پدر و مادر و تخریب و شکاف بین بنیان خانواده ها شود.



 



وی با اشاره به طرح تربیتی 6 ساله موسسه یاران سبز موعود، اظهار کرد: برگزاری کلاس ها در تابستان در هر هفته 2 بار و در دیگر فصول در هر هفته یک بار به صورت منظم انجام می شود و پدران و مادران می توانند از طریق اساتید این موسسه در تربیت کودکان خود بهره مند شوند.



 



مسئول مؤسسه یاران سبز موعود (عج) در گیلان گفت: اخلاق، رفتار و عمل کودکان باید خروجی جلسات تربیتی موسسه یاران موعود باشد و در این زمینه والدین نیز باید مطالبه گری کنند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان