لباس‌های قاچاق چگونه در شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شوند
لباس‌های قاچاق چگونه در شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شوند

دیگر برای پول درآوردن و ثروتمند شدن در مدت زمان کم مانند گذشته نیازی به بیدارشدن‌های صبح علی‌الطلوع و تلاش شبانه‌روزی نیست بلکه کسب‌و‌کارهای اینترنتی میانبری بسیار کاربردی برای راه‌انداختن کسب‌وکارهای شخصی پیش پای افراد مختلف گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، در این راه البته بر خلاف بازار کار خارج از منزل، خانم‌ها بهتر می‌توانند هنرهای خود را در معرض فروش بگذارند و با کمی سلیقه و هوش و خلاقیت به درآمدهای سرشار برسند. دستبندهای ارزان قیمت، لباس‌های طراحی شده توسط خیاط‌های خانگی و حتی مجسمه‌ها و انگشترها می‌توانند پله‌هایی باشند که کم‌کم از آن بالا رفته و به درآمد سرشار برسند. این مساله تا جایی پیش می‌رود که برخی افراد به‌صورت تخصصی روی پیج‌های مختلف کار می‌کنند و آن را با فالوورهای بالا می‌فروشند.

البته این کسب‌وکار مختص کسانی نیست که فروشگاه فیزیکی ندارند و فقط در منزل کار می‌کنند، بلکه مغازه‌دارانی که این بازار پرسود را شناخته‌اند نیز دست به ابتکاراتی جالب زده و محصولات خود را علاوه‌بر فروشگاه‌های خود در این شبکه‌های اجتماعی نیز می‌فروشند و ارائه می‌کنند.

اگر به صفحات مختلف این فروشندگان اینترنتی سر زده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که فروش انواع لباس، یکی از کسب‌و‌کارهای پر رونق و پرمشتری است. اگر در اینترنت نیز جست‌وجو کنید، وب‌سایت‌هایی است که فعالیت آنها فروش لایک، دنبال‌کننده و فروش صفحه در شبکه‌های مختلف اجتماعی است. الان این خود یک کسب‌وکار است و خیلی از افراد در این زمینه فعالیت می‌کنند. یکی از کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف به فروش کالای دست‌ساز خود اقدام می‌کند، می‌گوید: من چند وقتی بوتیک داشتم و از این شغل به دنبال شغل دیگری می‌رفتم اما نتوانستم از پس اجاره‌های سنگین بربیایم و مجبور شدم مغازه خود را پس دهم. پس از آن بود که به استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف روی آوردم و شکر خدا راضی هستم. اگر در این کار پشتکار و خلاقیت به خرج دهید و برای فروش محصولات خودتان اندکی سلیقه داشته باشید می‌توانید در عرض چند ماه به فروش بسیار خوبی برسید. یکی از دلایل موفقیت در این فروش این است که بسیاری از هزینه‌های جانبی که در فروش فیزیکی و فروشگاه‌های غیرمجازی وجود دارد دیگر در این نوع فروش وجود نخواهد داشت و برای مثال دیگر لازم نیست شما اجاره سنگین مغازه‌ها را بپردازید یا پول آب و برقی بابت دایر نگه داشتن مغازه‌تان خرج کنید. در شبکه‌های اجتماعی اما چون سایر هزینه‌ها را نداریم این محصولات را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنیم که باعث می‌شود مشتریان خوبی پیدا کنیم. دقیقاً به این خاطر که این هزینه‌های جانبی در فروشگاه‌های اینترنتی وجود ندارد می‌توانیم بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده و از قیمت نهایی محصول کم کنیم. همین اتفاق در تاکسی‌یاب‌های اینترنتی هم می‌افتد که با استفاده از نرم‌افزار و بدون حضور در آژانس‌ها و هزینه‌های خاص آن، باعث شده است که کرایه تمام شده به مراتب کم‌تر از آژانس‌ها و مسافربران غیرآنلاین باشد. اینجا هم ما دیگر لازم نیست کالای گران بفروشیم و با کمتر کردن قیمت، هم مشتری را راضی نگه می‌داریم و او را به خرید اینترنتی ترغیب می‌کنیم، هم اینکه خودمان سود متناسب را روی محصول می‌کشیم.

فروش محصولات مختلف در شبکه‌های اجتماعی اما همیشه در مورد کالاهای خاص و دست‌ساز صورت نمی‌گیرد و وارداتچی های خرد در این منطقه نیز مشغول کارند. حسن این نوع فروش برای آنها نیز عدم نیاز به سرمایه کلان در ابتدای کار است. برای فروش این محصولات کافی است با به خرج دادن سلیقه و نیز برقراری ارتباط خوب با مخاطب، صاحبان این صفحات بتوانند مشتریان مختلف را قانع کنند که می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر کالایی شیک و مقرون به صرفه بخرند. البته سرمایه گذاری در این شبکه‌ها ریسک‌های خاص خودش را نیز به دنبال دارد چرا که بسیاری از اوقات پیش آمده است که برخی از شبکه‌ها یا سایت‌هایی که بستر این فعالیت هستند با اختلال مواجه شده یا فیلتر می‌شوند که این مساله می‌تواند نهالی را که فروشندگان سعی در بارور کردن آن داشتند، پیش از به ثمر رسیدن از بین ببرد. نکته قابل توجهی که در صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد این است که حتی فروشگاه‌های اینترنتی نیز می‌توانند پس از مدتی، زمانی که تعداد فالوورهای آنها زیاد شد علاوه‌بر فروش محصولات خود تبلیغات مختلفی از فروشندگان یا صفحات دیگر منتشر کنند که خود این تبلیغ‌ها به کسب سود توسط آنها کمک می‌کند. خرید اینترنتی اما مخاطرات خود را دارد چرا که همان‌طور که گفته شد نظارت خاصی بر این پدیده نیست و بسیاری از فروشندگان اتفاقاً از همین مساله سود می‌برند و هزینه کمتری بابت فروش کالای خود می‌پردازند. نخستین مشکلی که ممکن است در این نوع خرید ایجاد شود، نبودن کیفیت لازم در کالایی است که به فروش می‌رسد. از یک‌سو کالای قاچاق ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد و از سوی دیگر حتی کالای داخلی به فروش رفته از این طریق نیز فاقد گارانتی‌ها و ضمانت‌های معتبر است؛ از این‌رو در نبود نظارت‌های کافی، خریدار نمی‌تواند اطمینان ۱۰۰ درصدی به خرید این کالاها داشته باشد. البته مساله راهبردی‌تر در این نوع خرید و فروش نبود چرخه مالیاتی و ضربه دیدن بسیاری از تولیدکنندگان داخلی از واردات و فروش کم‌هزینه کالای قاچاق است.