به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، صبح امروز جلسه آموزشی – توجیهی ” فرآیند تشکیل و تصمیم گیری شورای اسلامی روستا” با حضور اعضای منتخب شورای اسلامی روستاهای بخش اطاقور و مسئولین لنگرود برگزار شد.

بخشدار اطاقور در آغاز مراسم با بیان اینکه مسئولیت شورا بسیار سنگین است اظهار داشت: کار و وظایف شورا باید مبتنی بر قانون باشد و برای اولین بار است که در دولت تدبیر و امید دوره ی آموزشی و توجیهی در سطح کشور قبل از آغاز به کار شورای پنجم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه هیات رئیسه سنی تشکیل شده و هیات رئیسه شوراها را برای یکسال انتخاب می کنند افزود: هیچ اولویتی جز رای اعضا برای ریاست شورا ملاک نیست و تنها فردی که رای بیشتری بیاورد رئیس شورا می شود و از هر روستا نیز فقط یک نفر به عنوان نماینده به شورای بخش معرفی می شود.

شیرزاد روشن با تاکید بر اینکه شورای روستا باید ظرف یک هفته مصوبات خود را به بخشداری ارسال کند گفت: و کمیته تطبیق آن مصوبه را ظرف ۱۵ روز بررسی خواهد کرد و اگر ایرادی وجود داشته باشد اعلام می کند و ۱۰ روز برای رفع ایراد برای شورا فرصت وجود دارد.

بخشدار اطاقور با بیان اینکه همانگونه که مردم به شما اعتماد کردند شما هم باید به یک نفر اعتماد کنید و برای چهار سال او را به عنوان دهیار انتخاب کنید اظهار کرد: شوراها بازوی اجرایی ادارت هستند و هرچقدر تعامل دهیار و شورا با ادارت بیشتر باشد کارهای عمرانی بیشتر و بهتری صورت می گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما انتظار داریم شوراها با تعامل با هم و با ادارات برخورد کنند تصریح کرد: برخی هنوز کار آغاز نشده می خواهند استعفا بدهند، این اختلافات به ضرر روستا خواهد بود و با تعامل و صبر می توانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان