به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند روز چهارشنبه نسخه جدیدی از طرح از طرح تحریم ایران و روسیه را معرفی کنند.

به گزارش رویترز، نمایندگان دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته اند قصد معرفی یک طرح تحریمی هم ارز با طرحی را دارند که در روز 15 ژوئن در مجلس سنا به تصویب رسید.

دستیار یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این طرح با طرح تصویب شده در سنا هم ارز است، اما از آنجا که برچسب مجلس نمایندگان آمریکا را دارد مشکلات آئین نامه ای که باعث پس فرستادن طرح به سنا شده بود را نخواهد داشت.»

مجلس سنای آمریکا ماه گذشته با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف طرح تحریم ایران و روسیه موسوم به اس .722 را به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

اعضای مجلس نمایندگان اما ابتدا گفتند که این مصوبه بندی از قانون اساسی که به موجب آن آغازگر طرح های قانونی دارای بار مالی، بایستی مجلس نمایندگان آمریکا باشد را نقض می کند.  آنها به این دلیل مصوبه سنا را ناقض قانون اساسی آمریکا دانسته و خواستار اطلاح آن شدند.

مجلس سنا دو هفته پیش اعلام کرد پیشنهاد مجلس نمایندگان آمریکا را پذیرفته و با تصویب یک قطعنامه اصلاحی این مشکل را برطرف کرده است.

علی رغم این، پایگاه خبری پالیتیکو پنجشنبه  هفته گذشته گزارش داد نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با رأی گیری بر سر این طرح مخالفت کرده و خواستار اعمال تغییرات مورد دلخواه خود در آن شده اند.

دموکرات های مجلس نمایندگان گفتند اصلاحاتی که سنا با آن موافقت کرده باعث محدود شدن قدرت کنگره برای جلوگیری از اقدامات ترامپ درباره تحریم های روسیه خواهد شد.

چند روز پیش هم رئیس دفتر امور قانونگذاری در کاخ سفید گفت که دولت ترامپ با بخشی از مفاد این طرح که اختیارات رئیس جمهور برای کاهش تحریم ها علیه روسیه را کاهش می دهد مخالف است.

همزمان، دیلی بیست از لابی کاخ سفید با اعضای ارشد کنگره برای «متعادل کردن» لحن این طرح و ایجاد تغییرات مد نظر ترامپ در آن خبر داد.

سناتور بن کاردین، نماینده ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه گفت که خبرهای مربوط به دیدار پسر ارشد ترامپ و یک دادستان روسی ضرورت پیشبرد طرح تحریم روسیه را تشدید می کند.

«پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت که او خواستار تصویب شدن هر چه سریع تر تحریم ها علیه ایران و روسیه است، اما طرح تحریم ها به دلیل مشکلات آئین نامه ای و مسائل سیاسی به مانع برخورد کرده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت:« در حال حاضر ما یک موضوع آئین نامه ای داریم و جمهوری خواهان دارند با دموکرات ها درباره پس فرستادن طرح به سنا همکاری می کنند. برخی مسائل سیاستی وجود دارند مبنی بر اینکه می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به صورت سهوی به الیگارشی های روسیه و شرکت های نفتی آن کمک نکنیم.»

 انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان