به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، پیمان فروهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیتی برای واردات آب معدنی به کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در فهرستی که اخیراً از 114 قلم کالای خارجی مشابه تولید داخل برای ممنوعیت واردات این محصولات تهیه شد، نامی از آب معدنی و یا آشامیدنی برده نشده و ممنوعیتی در این زمینه لحاظ نمی شود. همچنین منعی برای واردات آشامیدنی ها و محصولات غذایی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: البته یکی از الزامات پیوستن به سازمان تجارت جهانی، آزاد بودن واردات است و باید برای رقابت پذیری تمرین کنیم.

فروهر با اشاره به حضور 4 شرکت بزرگ خارجی در عرصه بسته بندی آب آشامیدنی در ایران، گفت: اخیراً آب معدنی با 3 برند فرانسوی در کشور توزیع شده که بیشتر در 20 تا 30 سوپر مارکت شمال تهران عرضه شده است؛ البته حجم این آب های وارداتی در حد کم و قابل صرف نظر کردن است.

وی ادامه داد: قیمت نیم لیتر آب معدنی وارداتی حدود 30 هزار تومان است که مشتریان خاص این نوع آب ها در واقع برخی سفارتخانه ها و تعدادی افراد خاص جهت استفاده در ضیافت ها هستند و مصرف کننده دائمی ندارند.

به گفته وی، شرکت های عرضه کننده این آب معدنی های وارداتی هم اکنون در ایران تولید دارند.

دبیر انجمن آبهای معدنی توضیح داد: واردات آب های معدنی فرانسوی به صورت قانونی و با مجوز صورت گرفته که در دی و بهمن سال گذشته فرایند واردات انجام شده و در سال جاری توزیع شده اند.

فروهر در پایان در مورد وضعیت تولید آب معدنی و آب آشامیدنی در کشور نیز گفت: 50 درصد حجم آب بسته بندی تولیدی در کشور به آب معدنی و 50 درصد بقیه نیز به آب آشامیدنی اختصاص دارد.

به گفته وی، برای تولید آب معدنی یکسری الزامات وجود دارد و تولید این محصول در مناطق شهری مجاز نیست، اما در مورد آب های آشامیدنی امکان برداشت از سفره های زیرزمینی وجود دارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رضاع آب معدنی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان