به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: برنامه پنجساله ششم توسعه ریل گذاری برای حرکت دولت و دستگاه های اجرایی طی یک دوره پنجساله است.

وی افزود: ما هم اکنون در زمان اجرای قانون برنامه ششم توسعه قرار داریم، 5 دوره برنامه پنجساله طی شده و امروز زمان اجرای برنامه ششم است؛ مجلس شورای اسلامی سال 95 وقت گذاری بسیار زیادی برای تدوین برنامه ششم توسعه انجام داد و چندین ماه از وقت مجلس به نگارش این قانون اختصاص یافت، چرا که طبق قانون اجرای برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 95 و به مدت یکسال تمدید شده بود . از ابتدای سال 96 باید برنامه ششم عملیاتی می شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی وقت گذاشت تا قبل از تدوین بودجه 96، نگارش قانون برنامه ششم توسعه به برسد، بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس به پایان رسید و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرد و به دولت ابلاغ شد تا بودجه 96 بر اساس برنامه ششم تنظیم شود و دولت مکلف باشد برنامه ششم را دنبال کند.

نقوی متذکر شد: در برنامه ششم همه محورهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، انتظامی و امنیتی کشور دیده شده است، امروز دولت در سال اول اجرای این قانون قرار دارد و باید آن را اجرایی کند، اگر حتی یک روز از این پنج سال اجرای برنامه ششم عقب بیفتد، آن یک روز هرگز قابل جبران نیست.

وی همچنین گفت: برای محتوی قوانین باید ده ها آیین نامه به منظور اجرای آن تنظیم شود، تدوین آیین نامه ها 3 الی 6 ماه به طول می انجامد، تا به امروز اصلاً اجرای قانون برنامه ششم توسعه توسط رئیس جمهور ابلاغ هم نشده است چه برسد به اجرا !، اگر چه ریاست مجلس طبق قانون آن را ابلاغ کرده است، ولی بالاخره باید رئیس جمهور قوانین را ابلاغ کند تا به مرحله اجرایی برسد.

نماینده ورامین در مجلس تأکید کرد: این استنکاف رئیس جمهور از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه، به این معناست که دولت در سال 96 بی برنامه کار می کند که عین بی قانونی و گریز از اجرای قانون و تخلف قانونی محسوب می شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت نمی تواند بی برنامه کار کند و باید افق و هدفی برای خودش داشته باشد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از این بابت از رئیس جمهور و دولت گله مند است و انتظار دارد دولتِ مدعی قانونگرایی، دولتِ مدعی حقوقدان بودن و دولتی که مدعی عمل در چارچوب قانون و پایبند به قانون است و خودش را قانون گراترین دولت می داند، چنین تخلف بزرگی مرتکب نشود، مجلس از چنین دولتی و با چنین ادعاهایی انتظار ندارد خلاف قانون برنامه ششم عمل کند؛ همه جریانات، جناح ها و گروه های سیاسی معتقدند که کشور نباید بی برنامه اداره شود، بنابراین دولت به قانونی عمل کرده و هر چه سریع تر اجرای برنامه ششم توسعه را آغاز کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان