به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخیر مسئولان دولتی مبنی بر نقض جسم و روح برجام توسط آمریکا اظهار داشت: ماهیت آمریکا از اول انقلاب و حتی پیش از آن از سال 32 و از زمان ماجرای کودتای 28 مرداد برای ملت ایران آشکار بود.

وی افزود: عده ای با خوشبینی مفرط نسبت به آمریکا رفتار می کردند و این در حالی بود که رهبری معظم انقلاب هم بارها تذکر دادند که به آمریکا خوشبین نیستند و ما نمی توانیم به مذاکرات امیدوار باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در ایام مذاکرات نقد هایی از سوی منتقدان مطرح شد و هشدارهایی بنابر اینکه مذاکرات و انجام تعهدات نباید یک طرفه از سوی ایران باشد تا طرف مقابل به راحتی بتواند تعهدات خود را نقض کند، داده شد.

حسینی با بیان اینکه در برجام باید از طرف مقابل ضمانت اجرایی گرفته می شد، عنوان کرد: این ها مطالبی بود که از ابتدای مذاکرات گفته شد اما برخی می گفتند همین که وزیر خارجه آمریکا قول داده، برای ما کافی است.

وی گفت: اعتماد به سخنان آمریکایی ها یک اشتباه محض بود و دولتمردان ما باید هر چه زودتر به این وضع پایان دهند تا ما کمتر متضرر شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: همین که آقای ظریف از نقض جسم و روح برجام صحبت می کنند و آقای روحانی هم تلویحا به این موضوع اشاره می کنند نشانه خوبی است و البته باید در این زمینه اقدام جدی هم انجام شود چرا که اگر آمریکایی ها بدانند ما واکنشی نشان نمی دهیم تحریم ها را بیشتر می کنند و ما یک جا باید شاهد برخورد جدی مسئولان دولتی باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان