به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات صبح امروز در اجلاس ملی پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری که با حضور مدیرکل اینترپل و جمعی از سفرا برگزار شد، اظهار داشت: امروزه فضای تبادل اطلاعات جامعه جهانی را تغییری اساسی داده و روابط فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را دستخوش تغییر کرده و تمام ابعاد حوزه بشر را وابسته خود کرده است.

وی افزود: امروز تأمین امنیت فضای سایبر، چالش همه دولت ها بوده و سازمان های معتبر جهان پیش بینی می کنند تا سال 2019 ضرر ناشی از سرقت اطلاعات دو تریلیون دلار خواهد بود.

رئیس پلیس فتا گفت: هر تکنولوژی و فناوری همزمان با فراهم کردن امکانات موجب یک سری ضررها و جرایمی هم خواهد بود و تکنولوژی به دست انسان رسیده در یک دوره ده تا پانزده ساله باعث سواستفاده مجرمیت می شود.

هادیانفر تصریح کرد: فضای سایبری امروز به یک بستر برای اقدامات تروریستی تبدیل شده و می بینیم که داعش در حال تغییر فضای فکری و کاری خود است و در فازی جدید اقدام به فعالیت گسترده و شبکه سازی گسترده در فضای سایبر کرده است.

وی ادامه داد: مقابله باج افزارها یک نگرانی جدید برای همه دولت ها محسوب می شود و دیدید که چگونه در یک هفته باج افزاری صد دولت را آلوده کرده و مورد هدف خود قرار داد.

ما برای غلبه بر مشکلات سایبری نیاز به یک عزم و اراده جامع و جهانی نیاز داریم و مطمئن باشید حتی آمریکا هم نمی تواند بدون همکاری سایر کشورها امنیت سایبری خود را تامین کند.

وی ادامه داد: ما در 132 نقطه در کشور فتا فعال بوده و با داشتن آزمایشگاهی مجهز در تلاشیم تا امنیت فضای سایبر را برای هموطنان خود تامین کنیم.

وی گفت: ما همکاری تنگاتنگی با سایر کشورها داشتیم اما لازم است همه سازمان های جهانی موثر پای کار آمده و با یکدیگر تعامل و همکاری برخطی داشته باشند. به نظر ما کنوانسیون بوداپست به روز نبوده و باید یک سند جامع دیگری ایجاد شود و اگر در آینده نزدیک همه کشورها کنار یکدیگر نباشند دچار یک مشکل جامع در سطح دنیا می شویم.

هادیانفر در پایان گفت: باید همه کشورها را گرد هم جمع کرده و در راستای افزایش همکاری های جهانی تلاش مضاعف داشته باشیم و بدانید که ما با این نهاد جهانی همکاری های همه جانبه ای را داشته ایم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان