به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدرضا رحیمیان گفت: در سال تولید و اشتغال و در راستای حمایت از روستاییان و رونق کسب و کار و ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری شهرستان لنگرود تعداد 186 پرونده جهت برخورداری از تسهیلات کم بهره به مبلغ بیش از 9 میلیارد تومان در زمینه دام و طیور، توسعه مرغداری، تولیدات لبنی، زنبورداری، کلینیک گیاه پزشکی، تولید گل و گیاه و بانک نشاء جهت طرح در کمیسیون توسعه اشتغال روستایی و پرداخت توسط بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کار آفرینی امید به معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود معرفی شدند.



مدیر جهادکشاورزی لنگرود با اعلام عدم کمبود آب در سال زراعی از برداشت نخستین خوشه های برنج لنگرود در شالیزار محمدهادی گلستانی شالیکار ۵۶ ساله روستای فتیده این شهرستان خبر داد و گفت: این کشاورز در اول اردیبهشت ماه نشاء رقم هاشمی را در دو هکتار از شالیکار خود آغاز کرده و هم اکنون به صورت سنتی برداشت برنج را انجام داده است و نخستین برداشت مکانیزه برنج نیز به زودی انجام می شود.



رحیمیان ادامه داد: در سال 95 برداشت راتون در هزار هکتار از مزارع صورت گرفته بود که امیدواریم در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.



وی تصریح کرد: امسال در 40 درصد از شالیزارهای لنگرود نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام شد و پیش بینی می شود برداشت این محصول به صورت مکانیزه در 90درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شود. تولید مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه های تولید و افزایش رغبت جوانان روستایی در تولید برنج می شود.



مدیر جهاد کشاورزی لنگرود خبر داد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 27 هزار تن برنج به ارزش ریالی بیش از 32 میلیارد تومان تولید شود.



وی افزود: در حال حاضر 10درصد از شالیزارهای لنگرود محصول آماده برداشت است.



وی از خرید 232 دستگاه کمباین، تیلر و سایر ماشین آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر 3میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: کاهش رنج تولید برنج موجب می شود که میانگین سن شالیکاران در شهرستان کاهش یابد.  لنگرود ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار شالیزار دارد و دارای 101 کارخانه شالیکوبی بوده که 121 خانوار بهره بردار از آن ارتزاق می کنند. در شالیزارهای شهرستان لنگرود بیشتر رقم بومی هاشمی کشت می شود.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان