به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، قربانعلی محمدپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت در تشریح آخرین جزئیات از تلف شدن بچه ماهی ها در رودخانه قدیمی زرجوب رشت اظهار کرد: چند روز گذشته گزارشی به دست ما رسید که تعداد زیادی بچه ماهی در رودخانه زرجوب تلف شده که طبق وظایف سازمانی از رئیس اداره رشت و همکاران یگان حفاظت و پایش خواستیم تا موضوع را موردبررسی قرار دهند.

وی بابیان اینکه در بررسی های اولیه مشاهده شده که تعداد انبوهی از بچه ماهی ها تلف شده اند، افزود: گزارش کارشناسی محیطی زیستی حاکی از تلف شدن بیش از دو میلیون بچه ماهی در رودخانه زرجوب طی سه روز گذشته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان گفت: نمونه ماهی های تلف شده به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال و منتظر هستیم تا علت تلف شدن بچه ماهی ها به ما اعلام شود.

محمدپور بابیان اینکه گزارش های اولیه به مراجع قضایی گزارش شده، خاطرنشان کرد: کارشناسی های میدانی از رودخانه زرجوب و واکاوی های علت تلف شدن ماهی ها صورت گرفته و به مراجع قضایی نیز اعلام شده است.

وی به برخورد جدی محیط زیست با متخلفان و آلوده کنندگان زیست محیطی تأکید کرد و گفت: فرایند آزمایشگاهی بر روی ماهی ها زمان بر است و منتظریم تا جواب نهایی علت تلف شدن به ما اعلام شود و یقیناً برحسب وظایف قانونی با مسببان امر برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان مطرح کرد: ممکن است علت مرگ بچه ماهی ها ناشی از استرس آلودگی آب در رودخانه باشد و یا کمبود اکسیژن در پی آلودگی و ورود مواد شیمیایی به رودخانه باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان