به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از روسیاالیوم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مواضع قبلی این کشور در قبال سوریه را تکرار کرد.

وی روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه جایی در آینده این کشور ندارد گفت: دولت آمریکا معتقد است که این غیرقابل قبول است که روسیه همپیمان اسد باشد.

تیلرسون افزود: واشنگتن و مسکو برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و فراهم کردن این امکان برای مردم سوریه که بتوانند قانون اساسی جدید را تدوین کرده و انتخاباتی آزاد و شفاف برای انتخاب رهبران خود برگزار کنند، همکاری می کنند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن و مسکو معتقدند که داعش خطری مشترک برای دو کشور است، افزود: ما به ضرورت از بین بردن داعش و سایر گروه های تروریستی و همچنین ضرورت برقراری صلح در سوریه بعد از نبرد داعش پایبندیم.

تیلرسون افزود: با وجود بدی روابط آمریکا و روسیه ا ما مبارزه با تروریسم زمینه ای برای همکاری بین روسیه و آمریکا ایجاد کرده است. ما سوریه را سرزمینی تعیین کردیم که می توانیم در آن با هم همکاری کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منطقه کاهش تنش که در جنوب غرب سوریه تعیین شده است همچنان آرام است و این یک موفقیت محدود به شمار می رود.

تیلرسون بر آمادگی کشورش برای تلاش برای ایجاد مناطق کاهش تنش دیگر در سایر مناطق سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه حضور نیروهای ایرانی در سوریه را غیرقبول دانست و گفت: نظامیان ایرانی باید سوریه را ترک کرده و به کشورشان بازگردند.

وی افزود: خروج نیروهای ایرانی از سوریه شرطی ضروری برای حل و فصل بحران سوریه است و این موضوعی است که اکثر اعضای ائتلاف بین المللی ضد داعش به آن اعتقاد دارند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان