به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور مجدآرا رئیس سازمان ورزش همگانی کشور برگزار شد اظهار داشت: اهمیت ورزش همگانی به کسی پوشیده نیست و همه وظیفه داریم برای عملیاتی شدن آن بکوشیم.

وی افزود: ورزش همگانی ورزش سلامتی برای همه مردم است و اعتقاد داریم می تواند در کنار ورزش قهرمانی، قهرمان پروری کند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: جامعه پویا و عاری از بیکاری، خودکشی، افسردگی و جرایم و بزهکاری های اجتماعی، جامعه ای است که به امر خطیر ورزش به طور جد بپردازد و این مهم جز با توجه و جدیت مدیران، همت همگانی و فرهنگ سازی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته جدیت در مدیران وجود دارد و در این مسیر گام های خوبی برداشته شده است اما ضرورت دارد در این خصوص روز به روز بهتر وجدی تر باشیم و به نقطه مطلوب برسیم.

استاندار گیلان طرح خانه ورزش روستایی را ارزشمند دانست و تأکید کرد : بسیار علاقه مندم این طرح عملیاتی شود و بتوانیم در هفته ی دولت سال جاری نمونه ای از آن را افتتاح و بهره برداری برسانیم اما یقیناً تحقق این امر پشتیبانی و همراهی عملیاتی وزارت ورزش و جوانان را می طلبد و انتظار داریم درخصوص تخصیص اعتبارات همراهی بعتری صورت گیرد؛ ما به جد و با تمام ظرفیت وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد : در این خصوص لازم است سازمان آموزش و پرورش و اداره کل روستایی استان همکاری و تعامل خوبی به خرج دهند تا با شناسایی مدارس یا زمین های بلا استفاده، پروژه مذکور را اجرایی کنیم.

دکتر نجفی تصریح کرد : بایستی در هر روستا یک زمین ورزشی شکل بگیرد، دهیاری ها نیز از لحاظ مسیر دسترسی و راه ارتباطی شرایط را فراهم کنند، زمین مناسبی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و به طور کلی شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا شاهد اتفاقات زیبایی در روستاهای خود باشیم.

نماینده دولت در گیلان با بیان اینکه فرهنگ پیاده روی ،طرح جاده تندرستی و دوچرخه سواری بسیار ارزشمند است و باید نهادینه شود، گفت: اگر چه تحقق این فرهنگ مرتبط به بخش های مختلفی نظیر عزم است، اما بخشی از آن به عهده ی ماست که ما با جدیت به آن عمل کرده و جهت برقراری زیر ساخت های آن تلاش می کنیم.

وی افزود: باید به نقطه ای برسیم که روزی در تمامی شهرهای ما یک جاده تندرستی داشته باشد و لازم است این موضوع به صورت دستورالعمل به شهرداری های استان ابلاغ شود.

نجفی با بیان اینکه یقیناً بخش خصوصی بهتر و راحت تر از بخش دولتی می تواند در تحقق فرهنگ ورزش نقش آفرینی کند، خاطر نشان کرد : در این خصوص با مدیران تعارف ندارم و تأکید دارم اقدامات عملیاتی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تعطیلی روز شنبه در تهران به دلیل برگزاری مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت : از عصر امروز شاهد ورود گردشگران زیادی به استان خواهیم بود و لازم است فرماندران ومدیران دستگاه های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند

در پایان این جلسه از آرمین هادی پور نائب قهرمان تکواندو جهان و محمد رهبری نائب قهرمان شمشیربازی بازیهای آسیایی وجام جهانی قدردانی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان