به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی پاکیزه پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری مرکز تخصصی قرآن کریم «شهید رضا عزیزیان» در کومله، اظهار کرد: این مرکز قرآنی توسط خانواده شهید رضا عزیزیان وقت کلاس های قرآنی شد که در سال 1391 در سامانه اوقاف ثبت شد.


وی بابیان اینکه خانواده شهید جان فرزند و مالشان را درراه اسلام و گسترش فعالیت های قرآنی تقدیم کردند، گفت: در آغاز کارم در سال گذشته این مرکز وضعیت ظاهری و ایمنی مناسبی نداشت و به دلیل اهمیت و احترام به قرآن، اوقاف اقدام به بازسازی این مرکز قرانی کرد.


 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود اوقاف را متولی اجرای نیات واقف دانست و افزود: طبق نیت واقف این مرکز به صورت کامل در اختیار اوقاف نبود و گروه دیگری نیز در حال فعالیت بودند و درامدها نیز در راستای نیت واقف خرج نمی شد که از طریق قانون، اوقاف حق تصرف را گرفت و اکنون مرکز زیر نظر اوقاف اداره می شود.


 

پاکیزه بابیان اینکه ظریف کاری ساختمان، ایجاد سیستم ایمنی و امنیتی و ... ازجمله اقدامات اوقاف جهت توسعه این مرکز قرآنی است گفت: 20 میلیون تومان برای این مرکز هزینه شد.


 

وی با اشاره به فعالیت 58 مربی قرآنی در رشته های مختلف در 51 کلاس در سطح بقاع شهرستان، گفت: 50 قرآن آموز در این مرکز قرانی کومله ثبت نام کرده اند که از هفته آینده کلاس ها برگزار می شود.


 

رئیس اوقاف لنگرود اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر فعال قرانی در بقاع متبرکه شهرستان فعالیت می کنند که 70 درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.


 

پاکیزه با اشاره به نیازهای لازم برای مرکز تخصصی قرآن کومله گفت: وسایل گرمایشی و سرمایشی، کامپیوتر، تلویزیون و ... ازجمله ملزومات این مرکز است.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان