به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مکس آلگری در گفتگوی اختصاصی با وب سایت ایتالیایی «فوتبال و اقتصاد» اظهارات جالب و خواندنی که رمزگشایی از آنها هواداران بیانکونری را با سیاست ها و رویکرد کادر فنی و مدیریتی باشگاه یوونتوس در ترانسفرینگ و به طور کلی تیم داری بیشتر آشنا می کند، بیان کرده است.   آلگری صحبت هایش را با افشای یک فوبیای اپیدمیک در میان مربیان ایتالیایی آغار می کند:  
دغدغه امروز مربیان فوتبال در ایتالیا سنجش میزان اهمیت «تمرکز بر مسائل فنی و تاکتیکی» و یا «مدیریت» تیم های تحت هدایت شان است؛ دغدغه ای که این روزها به شکل یک فوبیا میان آنها همه گیر شده است. به عنوان مربی که در حال کار کردن با یک باشگاه بزرگ است می گویم؛ بنیادی ترین نکته برای رسیدن به موفقیت از قضا هیچ کدام از آنها و بلکه نیاز به آگاهی از استراتژی های اقتصادی باشگاه است. گهگاه که در جلسات مدیران باشگاه راجع به استراتژی های نقل و انتقالات بازیکنان چیزهایی می شنوم و یا در رسانه ها اخبار مرتبط با ورود و خروج بازیکنان را می خوانم، بهتر و بیشتر متوجه نیاز به داشتن تحلیل و آگاهی هایی واقع گرایانه از موقعیت های پیش ِرو می شوم. به عقیده من این مهم ترین چیزی است که ما مربیان باید در شغل مان آنرا فراموش نکنیم.
  سرمربی یووه در ادامه با تأکید بر جادوی شبکه ارتباطی در کار تیمی خاطرنشان کرده است:  
به نظر من باید برای پیشرفت در کار برنامه ریزی دقیق کرد. اولین کاری که در نخستین روز حضورم در یوونتوس انجام دادم؛ ایجاد یک شبکه ارتباطی و همکاری میان همه اعضای کادر فنی، تیم پزشکی و کارکنان باشگاه بود. تبادل نظر و همکاری برای من بسیار مهم و با اهمیت بود.
  فاتح 7 جام قهرمانی برای یووه با اشاره به دستیاران و همکارانش، نقش آنها در موفقیت این تیم را می ستاید و می گوید:  
گروهی که من با آنها کار می کنم جزو بهترین در حرفه خود هستند. بسیاری از کارها را به آنها سپرده ام چراکه به تنهایی توانمندی در دست گرفتن و هدایت همه چیز را ندارم. هرگز در کار آنها دخالت نمی کنم و از نظریات و تجارب آنها بهترین استفاده را انجام می دهم. تنها کاری که من باید انجام دهم این است که بیش از هر چیز انگیزه شان را برای بهتر شدن ارتقاء دهم.
  سرمربی یووه نکات کلیدی اش در مواجهه با یک تیم فوتبال را چنین بیان می کند:  
وقتیکه تیمی را در زمین بازی نگاه می کنم بیش از هر چیز دیگر به طراوت بازیکنان و کار تیمی آنها دقت می کنم. نباید از یاد برد که این جزئیات هستند که کلیات را می سازند تا ارکستر بازیکنان در زمین با بهترین کیفیت بنوازد و تماشاگران روی سکوها را مجذوب کند.
  مکس در بخش دیگری از صحبت هایش به سیر تطور تفاوت در نگرش ها در سه دهه اخیر اشاره می کند:  
اگر تا 30 سال پیش همه چیز بر اساس نظرات و خواست مالک باشگاه پیش می رفت اما اکنون عصر سلطه حامیان مالی و رسانه ها است؛ بههمین خاطر همه باید با ایجاد رابطه ای متقابل و مدیریت زمان در بهبود آینده اقتصادی باشگاه سهیم باشیم. یکی از کارهای روتین و کلیدی سرمربی برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه با مدیریت باشگاه است. گاهی حتی پیش آمده تا 5 بار نیز با مدیران در ارتباط بوده ام. ارزیابی فنی و درک نیازهای باشگاه تنها در این گفت و شنودها است که حاصل می شود.
  آلگری مدرن و به روز شده از واقعیت گرایی های عصر جدیدش می گوید، تغییراتی که باعث خلق یوونتوسِ او شد:  
شاید تا پیش از این و در گذشته نسبت به ورودی ها و خروجی های باشگاه حساسیت های خاصی داشتم اما در سالهای اخیر واقع بینی را جایگزین بدبینی های بی مورد کرده ام. ما باید بتوانیم از منافع بهترین بهره را ببریم. به همین خاطر است که همیشه با برنامه های باشکاه پیش می روم. وظیفه من آگاه ساختن آنها ار سطح فنی تیم و بیان نیازها است؛ باقی چیزها بازی با حاشیه های کاذب است. من اعتقاد دارم چنین رویکرد و نگرشی در مربیگری می تواند نتایج یک گروه بزرگ را به ثمر بنشاند؛ این همان شیوه ای بوده که من با آن یووه ای پیروز و قهرمان ساختم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان