به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به سئوالی در خصوص واردات برنج در فصل برداشت در شالیزارهای استان گیلان گفت: نگاه به واردات در کشور باید اصلاح شود.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی افزود:مهم ترین راه برا جلوگیری از واردات بی رویه به کارگیری ابزار تعرفه است و دولت باید برای حمایت از کشاورزان داخلی تعرفه واردات برنج خارجی را افزایش دهد و راه واردات بی رویه به کشور را ببندد.

این عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تعرفه افزایش پیدا نکند تولیدکننده داخلی توان رقابت با تولید کننده خارجی را ندارد.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی و مازندرانی برنج خود را به رنج و زحمت بسیاری درومی کنند و حق آن هااست که بازار فروش داشته باشند، تصریح کرد: صورت مسئله مشخص است،مصرف سالیانه در سال 2 میلیون و 800 هزارتن است که 2 میلیون و 400 هزار تن تولید کرده و 400 هزارتن دیگر را وارد می کنیم که به اعتقاد ما آن 400 هزار تن نیز باید در داخل کشور تولید شود و این موضوع اصلا کار پیچیده ای نیست.

وی تصریح کرد: بنده یک بار در سئوالی که از وزیرجهاد کشاورزی درخصوص واردات برنج داشتم به وی گفتم که 6 ماه به بنده مهلت دهید، این موضوع را حل می کنم اما به نظر می رسد بازار واردات برنج برای  منافع عده ای از افراد صاحب منافع حفظ شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه شاهدیم که در فصل برداشت برنج وارد کشور می شود اما در واقع نباید این گونه به تولیدات کشاورزی خود خیانت کنیم،مسئله اینجااست که همه  راه حل مشکلات  را می دانیم اما برای حل آن اقدام نمی کنیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان