به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت ها و برنامه های کاری رئیس جمهور مشخص است و آقای روحانی باید طبق قوانین کشور، سیاست های ابلاغی، سند توسعه و قانونبرنامه ششم توسعه حرکت کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز پنچ شنبه 12 مرداد در مراسم تنفیذ، تصریح کرد: ایشان هم به رئیس جمهور توصیه کردند که بر اجرای دقیق برنامه ششم توسعه توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت روحانی باید اولویت کاری خود را در حل مشکلات اقتصادی بداند بخصوص اینکه در قانون برنامه ششم توسعه هم بر حل مشکلات اقتصادیتاکید شده است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی مجلس و دولت در هنگام تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس تفاهم کردند، تصریح کرد:  در همین راستا مقرر شد تا سالانه باید 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد که در طول پنج سال و هر سال این مقدار سرمایه گذاری در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه منابع این سرمایه گذاری، استفاده از تسهیلات خارجی و پروژه های عمرانی است، افزود: همچنین باید با استفاده از  منابع بانک ها، صندوق توسعه ملی و نقدینگی در جامعه این منابع را تامین و سرمایه گذاری صورت گیرد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مبلغ 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، باید 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی صورت گیرد و مابقی سرمایه گذاری باید از منابع داخلی باشد.

لاهوتی گفت: یکی از راههای تامین این سرمایه گذاری خارجی و جذب سرمایه گذاران خارجی، تعامل با دنیاست که باید به آن توجه شود. اگر با دنیا تعامل نداشته ناشیم نمی توانیم این سرمایه گذاری را جذب کنیم.

وی با اشاره به ترکیب تیم اقتصادی کابینه دوازدهم گفت: ترکیب کابینه روحانی باید توجه بیشتری به مباحث اقتصادی داشته باشد. البته باید ببینیم وزرای پیشنهادی چه برنامه هایی برای آینده وزارتخانه و موضوعات اقتصادی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: البته نمایندگان مجلس هم باید کمک کنند تا با تعاملی که در مرحله اول دولت روحانی با دنیا بوجود آمد، در دولت دوم از آن بیشتر بهره برداری شود و شاهد رفع بیکاری و رکود اقتصادی در جامعه باشیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان