به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رمضانعلی پاکیزه صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه بقاع مترکه کانون توجهات بسیاری از ارادتمندان اهل بیت(ع) هستند و به عنوان قطب فرهنگی در سطح کشور مطرح می باشند اظهار داشت: بقاع متبرکه در ایام تعطیلات و تابستان پذیرای زائران زیادی است و به همین جهت اوقاف برنامه هایی برای این اوقات تدوین کرده است.



وی افزود: در حال حاضر حدود ۸۴ بقعه ثبت شده در سامانه داریم و طرح نشاط در ۱۴ بقعه در ایام تابستان به اجرا در آمده است که ۲۰۰ برنامه فرهنگی برای آن در نظر گرفته شده است که شامل مشاوره، برنامه های فرهنگی و ورزشی، مسابقات مختلف و .. می باشد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ نفر برای استفاده از برنامه های فرهنگی نشاط معنوی اوقاف در ایام تابستان ثبت نام کرده اند.



پاکیزه افزود: یک فقره وقف هم در شهرستان در این ایام ثبت شده است که شامل یک قطعه زمین با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال در روستای پروش است.



وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر در مسابقات قرآن و معارف شهرستان در ۲۴ اردیبهشت ماه شرکت کردند که ۲۶ نفر آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند ادامه داد: در مرحله استانی به جز رشته معارف که نتایج آن هنوز اعلام نشده است ۴ نفر از متسابقین لنگرودی موفق به کسب رتبه استانی شده اند.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود افزود: ۵۱ کلاس قرآن در رشته های مختلف حفظ، قرآن، اذان، مفاهیم و … هم اکنون در شهرستان لنگرود دایر است که از ۳۵ مربی قرآنی برای این کلاس ها بهره گرفته می شود.



پاکیزه با بیان اینکه از زمان راه اندازی سامانه برای مدیریت اوقاف تاکنون ۸۴ بقعه ثبت شده است اظهار کرد: تعدادی از بقاع متبرکه هنوز ثبت نشده اند که انشاء الله در آینده نزدیک ثبت خواهند شد.



وی ادامه داد: بسیاری از موقوفات دارای املاکی هستند که به دلیل مدیریت سنتی کتمان مانده بود اما به مرور زمان و پس از معرفی در سامانه مزارع، اشجار، چاههای آب و … به کمک ریش سفیدان محلات، دهیاران و … شناسایی شدند و مقدمات ثبت آنها در سامانه فراهم شد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود افزود: در شهرستان لنگرود ۳۳۳ موقوفه داریم که البته موقوفات مادر هستند و هر موقوفه برای خودش دارای رقباتی است و بزرگترین موقوفه لنگرود موقوفه ملا شفیع و قاضی محله است که در خصوص عزاداری و … وقف شده اند.



پاکیزه درباره فقدان زائرسرا در لنگرود اظهار کرد: لازم است یک تقدیر و تشکر ویژه از فرماندار و نماینده محترم شهرستان داشته باشم به این دلیل که زمینی در زمان سابق برای زائرسرا در کنار بقعه آقا سید محمد کیلا کلایه در سال ۸۹ تهیه شد اما مشکلاتی داشت که این مشکلات به کمک فرماندار و نماینده محترم در سال ۹۵ حل شد. در این طرح یک ساختمان ۳ طبقه پیش بینی شده و نقشه آن تهیه شده است.



وی افزود: به دلیل اینکه برای این زمین سند قطعی صادر نشده بود علی رغم ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برای احداث بنا کار نیمه تمام باقی مانده بود تا اینکه در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ فرماندار محترم به شدت پیگر صدور سند قطعی برای این زائرسرا شدند که انشاء الله عنقریب سند این زمین به نام اوقاف صادر خواهد شد و ما شاهد یک زائرسرای خوب خواهیم بود و من پیش بینی می کنم در ظرف ۳ ماهه آینده بتوانیم کلنک زنی کنیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان