به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از  «لاهیجان»، این محصول که ریشه بوته ای یک ساله است، از اوایل اردیبهشت تا نیمه خرداد کشت شده و اواسط شهریور تا اواخر مهرماه برداشت می شود.

پنج هزار بادام کار آستانه ای در دو هزار و ۵۰۷ هکتار از زمین های این شهرستان مشغول به کاشت بادام زمینی بوده و سالانه از این مساحت بالغ بر ۱۰ هزار تن پیله خشک بادام زمینی برداشت می شود که رقمی معادل ۸۰ درصد از تولیدات کل کشور و بخش عمده صادرات این محصول را شامل می شود.

بادام زمینی یکی از مغز های بسیار پرخاصیت است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین بوده و یک خوردنی مناسب برای افرادی است که در رشته بدنسازی کار می کنند و یا کسانی که زیر وزن طبیعی هستند. ممکن است بسیاری از مردم از این مطلب آگاه نباشند، اما متخصصان تغذیه تاکید دارند که اگر بادام زمینی با پوست و به صورت کره بادام زمینی خام حاوی پوست آن مصرف شود، مقدار بیشتری از ریز مغذی ها را دارا خواهد بود و بیش از نوع بدون پوست و پاک شده آن خاصیت دارد، البته اگر هر نوع آن را ترجیح می دهید مصرف کنید باید بدانید که برای سلامتی بسیار مفید است. بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان پلی فنول است که نوع ابتدایی آن اسید پی ــ کوماریک نامیده می شود. در بادام زمینی بو داده مقدار این اسید افزایش می یابد و در نتیجه محتوای آنتی اکسیدانی آن ۲۲ درصد بیشتر می شود، به طوری که مقدار آنتی اکسیدان آن حتی از توت فرهنگی و تمشک هم بیشتر می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان