به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسین شریعتمداری گفت: تحریک کروبی به اعتصاب غذا شبیه تحریک اکبر گنجی به اعتصاب غذاست که شیرین عبادی و یکی از نزدیکان سببی اکبر گنجی ماموریت اجرای آن را بر عهده داشتند. بخش پایانی آن مرگ گنجی بود چرا که دیگر به زنده او احتیاجی نداشتند. آن پروژه با اطلاعاتی که کیهان به دست آورد و افشا کرد، ناکام ماند و اکبر گنجی که متوجه ماجرا شده بود نقشه آنان را به هم ریخت و از مرگ حتمی نجات یافت. وی با بیان این ماجرا افزود: در فتنه آمریکائی- اسرائیلی ۸۸ هم از کروبی به عنوان بلاگردان خاتمی و موسوی استفاده کرده بودند. خاتمی و موسوی بعد از پیروزی سوار قطار انقلاب شده بودند، اما آقای کروبی از سوابق انقلابی و مبارزه علیه رژیم شاه برخوردار بود و بار ها در مجلس ششم علیه مواضع دشمن پسند مدعیان اصلاحات ایستاده بود. مدیر مسئول کیهان اضافه کرد: پروژه فداکردن کروبی از بستری شدن او در بیمارستان قلب کلید خورد و همه روزه تعدادی از مدعیان اصلاحات به بهانه ملاقات وی در بیمارستان حضور پیدا می کردند و خبر آن با آب وتاب در رسانه های بیگانه منتشر می شد تا وقتی نوبت به اعتصاب غذا می رسد زمینه لازم برای شانتاژ حقوق بشری علیه کشورمان فراهم شده باشد. با شروع اعتصاب غذای کروبی رسانه های فارسی زبان آمریکائی، اروپائی و عربی به این خبر پوشش گسرده ای دادند و به گونه ای که به وضوح قابل درک بود او را به ادامه اعتصاب تشویق می کردند و در همان حال علیه آنچه نقض حقوق بشر در ایران می نامیدند تبلیغ فراوانی به راه انداخته بودند. شریعتمداری یاد آور شد که این بخش از ماجرا هم به داستان اعتصاب غذای اکبر گنجی شبیه بود و توضیح داد که در اوج اعتصاب غذای اکبر گنجی، اسکات مک کلیلان سخنگوی کاخ سفید گفت: بوش از گزارش های اخیر مبنی بر وخامت سلامتی آقای گنجی ناراحت است و برای او این پیام را داده است «آقای گنجی لطفاً بدان همان طور که برای آزادی خودت برخاسته ای، آمریکا در کنار تو می ایستد». وی خاطرنشان کرد: البته گنجی که متوجه پایان ماجرا شده و فهمیده بود که قصد دارند از جنازه او بهره برداری کنند، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد و به نظر می رسد آقای کروبی و یا برخی از نزدیکان وی نیز به توطئه ای که برایش چیده بودند پی برده و با شکست اعتصاب خود دشمنان دوست نما را ناکام گذاشته است. مدیر مسئول کیهان افزود: زمان به میدان کشیدن پروژه قربانی کردن کروبی نیز حساب شده بوده است. این پروژه دقیقا بعد از تحریم های اخیر آمریکا که به بهانه نقض حقوق بشر وضع شده به اجرا درآمده است که با توجه به ماهیت وطن فروشانه فتنه گران ۸۸ باید آن را سندسازی آنان برای تحریم های حقوق بشری آمریکا علیه ایران اسلامی دانست. شریعتمداری گفت: قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ نیز با همین نوع سندسازی های اصحاب فتنه ۸۸ تصویب شده بود که بعد ها مقامات آمریکائی از درخواست مدعیان اصلاحات از آمریکا برای صدور آن قطعنامه پرده برداشتند و خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا انکار نکرد این قطعنامه برای حمایت از جنبش سبز! که با شکست روبرو شده بود صادر شده است.
بسم الله الرحمن الرحیم اولین مساله ای لازم یبینم به صورت کوتاه به آن اشاره کنم مساله فساد است. حضرت آقا در بیانات دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در پنجم شهریور سال ۱۳۸۲ میفرایند، مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالتخواهی است.
حضرت امام فرمودند:مردم، این پایین شهری ها، این پا برهنه ها به اصطلاح شما، اینها، ولی نعمت ما هستند.
در جمهوری اسلامی پذیرفتن مسئولیت برای کسب قدرت و ثروت نیست. بلکه برای انجام تکلیف و وظیفه است؛ لذا مسئولین بایستی مدام و پیوسته زیر ذره بین نظارت عمومی و همگانی مردم باشند و شفافیت در قوای سه گانه تن ها راه عملیاتی شدن نظارت مردمی است. شفافیت عملکرد مجلس، دولت و قوه قضائیه. شفافیت در آرای قضات. یکی از مهمترین موارد، شفافیت در دریافتی و دارایی مسئولین، مدیران، قضات و اطرافیان درجه یک آنهاست.
حضرت امیر المومنین علی (ع) میفرمایند، ای مردم! من با این لباسی که بر تن دارم و مرکبی که بر آن سوار هستم وارد شهر شما شدم. پس اگر من از شهر شما خارج شدم در حالیکه چیز دیگری غیر از این ها داشتم، بدانید به شما خیانت کردم. (المناقب، ج. ۲، ص. ۹۸) بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، تعارض منافع عامل اصلی شکل گیری فساد در حاکمیت میباشد.
وقتی اصحاب ثروت در حاکمیت قدرت میگیرند، میتوانند مسیر قانون را به سمت منافع خود منحرف کنند و در واقع فساد و سوئ استفاده خود از بیت المال را در لوای قانون جلو ببرند. یک سوال: آیا میتوان قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس را به داوری سپرد که مثلا سهامدار باشگاه استقلال است؟ پس چگونه است که میتوان دعوای میان بیمار و پزشک را به صنف ذینفع نظام پزشکی سپرد؟
افزایش ۱۷۸ درصدی در تعرفه های پزشکی در یک شب تن ها زمانی اتفاق می افتند که خود پزشکان و سهامداران بیمارستان های خصوصی تصمیم گیر و رئیس باشند.
پس از گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی چرا سرانه پزشک ما حتی از فلسطین هم کمتر است! طبیعی است که وقتی سرانه پزشک در ایران در رتبه ۱۸ بین ۲۴ کشور آسیای میانه و آسیای غربی قراردارد، میانگین درآمد و دریافتی های پزشکان متخصص ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر حقوق کارگران باشد.
همانطور که میدانید یکی از مهمترین و اولویت دار ترین مسایل امروز کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که حضرت آقا نیز بار ها به آن تاکید داشته اند و قریب به یک دهه است امعکاس این تاکیدات را در نام گذاری سال ها دیدهایم.
من به عنوان نماینده بسیج دانشجویی و کوچکترین عضو جامعه یک سوالی بپرسم. مگر خدای امروز همان خدای اوایل انقلاب نیست مگر همان خدای جبهه های جنگ نیست پس چه شده است ما را که جامعه ما امروز با وجود هشدار ها و رهنمود های پیاپی مقام معظم رهبری در دهه گذشته، امروز جوانان ما گرفتار بیکاری، تولید و دیگر مشکلات اقتصادیست.
خدای امروز اقتصاد، تولید و اشتغال همان خدای جبهه هاست، به شرط آنکه ما همان رزمنده ها باشیم.
یکی از مواردی که بدون صرف بودجه، در صورت اصلاح میتواند منجر به بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی شود اصلاح قوانین مربوطه و تقویت امنیت فضای کسب و کار است. برای مثال قانون چک. کدام فرد یا کاسبی است که از مشکلات عدیده منتج از چک های برگشتی آگاهی نداشته باشد. امروز چک ابزار پرداخت نیست بلکه از مهمترین ابزارهای معامله رایج در بین کاسبان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادیست. تقویت زیرساخت حقوقی چک و اصلاح برخی از قوانین آن میتواند تاثیر جدی در توسعه کسب و کار ها، رشد تولید و اشتغال داشته باشد.
بعضا شنیده میشود برخی مسئولین بانک مرکزی حرف از محدود کردن چک میزنند در صورتی که این حذف صورت مساله است نه حل مشکل. بگذارید مثالی خدمتتان عرض کنم، فرض کنید صاحب یک بنگاه اقتصادی هستید لاکن درصورتی که بخواهید توسعه فروش محصولات و یا خدمات را داشته باشید بایستی بتوانید به طور اعتباری و چکی نیز فروش داشته باشید اما....
یکی از عمده مشکلات در موضوع چک مساله بار اثبات است. سابق اگر خاطرتان باشد شبیه این مساله را در مورد روابط موجر و مستاجر نیز داشتیم به طوری که کسی جرات نمیکرد خانه خود را اجاره دهد و بسیاری از مواقع مالکان خانه خود را خالی نگه میداشتند، اما اجاره نمیدانند. اما چرا؟ چون در صورت اتمام قرارداد اگر مستاجر به هر دلیل منطقی و غیر منطقی از تخلیه خانه امتناع میکرد و مدعی حقوقی مازاد بر قرارداد فی مابین میشد، این موجر بود که موظف بود برود دادگاه طرح شکایت کند، هزینه های دادرسی را بپردازد تا پس از چندین ماه بتواند ملک خود را تخلیه کند. در این صورت هر کدام از مستاجرین در صورت امتناع بی مورد نیز چندین ماه هم بیشتر بهره مند میشدند و این موجر بود که بایستی کلی هزینه و زمان و انرژی صرف میکرد تا ملک خود را تخلیه کند. اما پس بالا گرفتن قضیه و مشکلات عدیده موجران با یک اصلاح ریز، ولی فنی و موثر قانون کلی از مشکلات حل شد به این صورت که پس اتمام تاریخ قرارداد فیمابین و امتناع مستاجر از تخلیه ملک، موجر میتواند با صرف زمان کوتاهی حکم تخلیه را بگیرد و چنانچه مستاجر مدعی حقوقی اضافی باشد، این مستاجر است که بایستی برود طرح شکایت بکند، پیگری کند و حقوقی که در قرارداد نیامده است را اثبات کند.
این گونه بسیاری از دعاوی موجر و مستاجر و پرونده های قضایی کاهش پیدا کرد و امنیت به فضای اجار املاک بازگشت. مساله بسیاری از دعاوی و پرونده های چک های برگشتی نیز مشابه همین مورد است. وقتی فردی چکی دریافت میکند در قبال فروش کالایی، شخص خریدار خود را متعهد کرده است در تاریخ مشخصی مبلغ مشخصی را به فروشنده بپردازد. حال اگر مدعی هر گونه حقی است باید برود دادگاه و پیگیری و اثبات کند.
متاسفانه بانک مرکزی تبدیل شده است به نهادی لخت و سستی که خود را پاسخگو نمیداند و در بسیاری از موارد، به هیچ وجه آنطور که باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه اشتغال و تولید نقش آفرینی نمیکند.
روسیه چگونه با تحریم های آمریکا مقابله می کند؟ روسیه به جای کوتاه آمدن از مواضع خود در قبال کریمه، با تحریم ها مقابله کرده است. روسیه که جنگ ارزی آمریکا و اروپا را جدی گرفته است، در حال گسترش پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه، تصمیم گرفت که نظام پرداخت دلاری را با نظام پرداخت روبلی جایگزین کند.
موضوع پایانی که قصد دارم به آن اشاره کنم تحریم های اخیر آمریکاست. اما در ایران به جای مقابله با تحریم ها، اراده دولت و بانک مرکزی صرفا در جهت مذاکره و اعطای امتیاز از توامندیهای استراتژیک کشور بوده است. درحالیکه اگر همین توان و زمانی که صرف مذاکره و برجام شد، صرف مذاکره برای انعقاد پیمان های پولی دوجانبه می شد، تحریم های بانکی تا حد زیادی بی اثر می شد.
این تحریم های اخیر آمریکا هیچ معنای دیگری جز فراهم کردن شرایط یک درگیری نظامی بی دردسر با ایران ندارد و بخش پنجم یعنی اعمال تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همین چارچوب باید تحلیل شود.
باید هوشمند باشیم و بدانیم که هدف غایی آمریکا از تحریم سپاه، ایجاد یک شکاف میان امنیت و معیشت در ایران و تشدید این شکاف از طریق یک شبکه همکار در ایران است که «رکس تیلرسون» اخیرا از آنان به عنوان ابزارهای داخلی سرنگونی جمهوری اسلامی نام برد.
کسانی که ادعا می کنند تحریم سیدا اقتصادی نیست، در واقع در حال ایفای نقش در این پازل هستند. تحریم سیدا علیه سپاه در واقع تعطیلی سپاه و قطع هرگونه رابطه اقتصادی و غیراقتصادی آن با هر فرد و نهادی در داخل و خارج ایران را دنبال می کند که نتیجه عملی آن، همچون سلاح انداختن و خارج کردن زره از تن در میانه میدان جنگ و رفتن به استقبال مرگ است!
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان