امام جمعه شهرستان لنگرود گفت: مقاومت و پایمردی آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، باید به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه نهادینه شود.





به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام ˈمهدی صدیقˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته لنگرود ادامه داد: دشمن اگر به کشوری خسران وارد کند، اول به سراغ جوانان آن کشور می رود چون دشمن جایگاه جوان را درک می کند و می داند جوان بزرگترین عامل تحول از جمله تحولات سیاسی - اجتماعی و اقتصادی در جامعه و زندگی است.



وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی باعث کاهش خطرات و آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر خواهد بود و در نتیجه خطر کاهش جمعیت نیز با رعایت اسلوب صحیح در ترویج سبک زندگی اسلامی محقق می شود.



امام جمعه لنگرود تصریح کرد: باید به جوان بها بدهیم و نیازهای آنان را شناسایی و درمان کنیم.



وی نقش جوانان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار تاثیرگذار دانست.



وی در ادامه با توجه به سالروز ورود آزادگان در 26 مردادماه 1369 خاطرنشان کرد: مقاومت و پایمردی آزادگان در دوران دفاع مقدس باید به عنوان یک فرهنگ غنی بین جوانان جامعه ساری و جاری شود.



حجت الاسلام صدیق با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه حاج اسماعیل یکتایی از آزادگان جانباز شهرستان لنگرود به همین مناسبت گفت: ملت ما مدیون فداکاری و ازخودگذشتگی آزادگان در دوران اسارت است و هرگز آن ایثار از تاریخ کشور ما محو نخواهد شد.



وی با اشاره به کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 در ایران اضافه کرد: اینکه امروز سرافرازانه در دنیا حرف می زنیم، به میمنت داشتن فقیه عالیقدر و رهبری هوشمندانه ولی امر مسلمین در ایران اسلامی و به پاس و حرمت خون شهیدان و جانبازی و ایثار آزادگان و جانبازان ماست که باید به آن ارج نهیم.



به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پیش از خطبه های نماز جمعه لنگرود حاج اسماعیل یکتایی از آزادگان جانباز 70درصد و از شاعران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس به ایراد سخنرانی و خاطره گویی پرداخت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان