به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سهراب مقدسی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود در خصوص نقش مساجد در مبارزه با تهاجم فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود گفت: مسجد یکی از مهم ترین پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی است و ایجاد فاصله بین اقشار جوان و نوجوان با مساجد و گسست اعتقادی هم از مهم ترین اهداف دشمنان است.



 



وی با اشاره به نقش مهم مسجد در شکل گیری انقلاب و کارکردهای متنوع آن بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسجد به عنوان پایگاه معنوی و اعتقادی نقش محوری در جامعه داشته و در حفظ و صیانت از انقلاب و اهداف آن نیز موثر است.



 



مقدسی در خصوص تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در کلیه مساجد، افزود: مسجد محل فعالیت های دینی و فرهنگی است و تجربه خوب کانون های فرهنگی و هنری، توسعه و تعمیم بیشتر کانون ها را اقتضاء می کند و این موضوع حائز اهمیت است که در هر مسجد، کانون های فرهنگی و هنری راه اندازی شود.



 



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود، تخصصی بودن کانون ها را در جذب بیشتر مخاطبان امری مهم و ضروری عنوان و تصریح کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه مهم و منسجم باید تمام نیروهای حوزه خود را جذب کند و تخصصی بودن کانون های فرهنگی و هنری نیز به مراتب در جذب بیشتر مخاطبان تاثیرگذار است.



 



نقش موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای لنگرود



وی با اشاره به نقش موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای شهرستان لنگرود، اظهار کرد: شهرستان لنگرود به جهت گستردگی جغرافیایی در مناطق جلگه ای و کوهپایه ای، وجود فرهنگ های بومی و محلی خاص و برخورداری از اعتقادات و باورهای دینی قوی و ریشه دار، با اندک پشتیبانی و هزینه ای می توان در انتقال مفاهیم به نسل جوان و نوجوان کمک کرد.



 



مقدسی با تاکید بر اینکه امکانات و ابزار ترویج فرهنگ به طور یکسان در شهرستان توزیع نشده است، اظهار کرد: این خلا در مناطق روستایی بیشتر احساس می شود اما وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها  توانسته عدم حضور برخی دستگاه های فرهنگی را پر کند.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان