به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدباقر قالیباف در بازدید از فاز دوم باغ پرندگان اظهار داشت: این پروژه بین المللی و یکی از پروژه های مطرح در سطح جهان است.

وی افزود: امروز کنار یکدیگر جمع شده ایم تا از همه دست اندرکاران این پروژه تقدیر و تشکر کنیم.

قالیباف افزود: زمان و وقت در شهرداری تهران ارزش بسیاری دارد. پس از چند سال تلاش برای این پروژه باید در 18 مردادماه به افتتاح می رسید، ولی با یک ماه تأخیر افتتاح خواهد شد، که شاهد بودید این موضوع چقدر برای شهردار منطقه و پیمانکاران ناراحت کننده بود و این نشان می دهد وقت در شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است.

قالیباف با اشاره به اینکه رمز موفقیت بشریت در جامعه این است که زمان را از دست ندهند، گفت: این غیرت، ایرانی، تعصب ملی و همینطور اعتماد به دانش و کار فنی داخلی بود که این جرأت را به ما می داد تا پروژه های بزرگ را اجرائی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکاران، سازندگان واقعی کشور هستند، گفت: قطعاً در هر جامعه ای و هر شغلی، خوب و بد وجود دارد، ولی در این بین افرادی نیز هستند که مادیات آخرین هدفشان است و اول به پیشرفت کشور و شهر خود می پردازند و زیبایی شهر افتخار هر ایرانی محسوب می شود.

قالیباف بیان داشت: بنده انسان فنی ای نیستم، ولی وقتی سیرت و دانش پیمانکاران و این زحمتکشان غیرتمند را می بینم، برای پروژه های بزرگ مقیاس بیشتر ترغیب خواهم شد و شاهد این هستیم که فاز دوم باغ پرندگان با استفاده از اساتید دانشگاه ها به سرانجام رسید و شاهد حادثه ای نیز در انجام این پروژه نبودیم، ولی در دیگر پروژه های مشابه سایر کشورها درصدی را برای حوادث و تلفات درنظر می گیرند.

وی افزود: پروژه فاز دوم باغ پرندگان در یک نُرم جهانی و با یک ایمنی بسیار بالا به سرانجام رسیدند.

شهردار تهران تأکید کرد: همکاران بنده در شهرداری و همینطور مدیران شهری آینده در روزهای بازگشایی مدارس با فاز دوم باغ پرندگان را به بهره برداری خواهند رساند. آخرین جلسه مدیریت فعلی شهرداری تهران در خصوص استقبال از مهر بوده که در آن جلسه مقرر شد برای نشاط کودکانی که اولین بار به مدرسه می روند، این پارک را با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی و نوجوانان افتتاح کنیم و از روز دوم نیز برای عموم مردم بازگشایی شود.

قالیباف بیان داشت: در طول 12 سال گذشته همه سعی ما بر این بود که براساس تفکر راهبردی تنظیم شده قدم برداریم و یکی از موضوعات جدی شهر تهران علی رغم مباحث زیرساختی، بحث گردشگری و فرهنگسازی بود.

وی با اشاره به اینکه ما برای گردشگری چند کار سخت باید انجام دهیم، گفت: ساخت مترو بسیار سخت است، ولی بنده آن را سخت نمی دانم، بنده کاری را سخت می دانم که نیاز به فرهنگسازی و تغییر عادت در شهر باشد.

شهردار تهران افزود: تغییر رویکرد امکانپذیر ولی تغییر نگرش بسیار سخت است. ما اگر می گوییم شهرمان شهر خودروها نباشد و شهر پیاده ها نباشد، این تغییر نگرش است و در مقابل این حرف، خیلی ها می ایستند.

قالیباف اظهار داشت: اینکه در منطقه 12 همه بپذیرند با ماشین تردد نکنند، این کار سختی است و خیلی جرأت می خواهد یک نفر در مقابل این افراد بایستد و بگوید نه و این تصمیم باید اجرایی شود و بعد 15 روز همه بفهمند چقدر این طرح خوب بوده است.

وی افزود: همه مخالف های پیاده راه سازی هنگامی که پشت تریبون قرار می گرفتند می گفتند موضوعات شهرسازی خیلی مهم است، ولی هیچ اقدامی برای نجات دو میلیون نفر از زیر تردد موتورسیکلت ها و خودروها انجام نمی دادند.

شهردار تهران بیان داشت: در منطقه هرندی که جزو بافت های تهران است، هر شب 3 هزار نفر کارتن خواب را می دیدید که البته این افراد انسان های عزیزی بودند که به دلیل سوءمدیریت ها به این وضعیت درآمده بوده، چرا که بعضی از آنها دارای تخصص مغز و اعصاب و 6 جلد کتاب ترجمه شده و یا مسلط به چهار زبان دنیا بودند.

وی بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که پس از اقدامات صورت گرفته در احیای بافت قدیمی شهر تهران، رونق مسکن در این منطقه مثبت شده، در صورتی که در مناطق 1،2 و 3 تهران رشد منفی مسکن را شاهدیم.

شهردار تهران اظهار داشت: همان منطقه ای که 6 سال قبل نمی توانستید در آنجا تردد کنید، در حال حاضر هفته به هفته متحول و محلی برای زندگی شده است.

وی یادآور شد: فردا شب یک قطب فرهنگی در منطقه 12افتتاح می شود.

قالیباف یادآور شد: خبرنگاران چشم بینای مردم هستند و اشکالات را برای برطرف شدن می بینند، ولی آنها هیچ موقع این سؤال را از شهردار نکردند که چرا شهری با بیش از 10 میلیون نفر یک شهر بازی ندارد.

وی افزود: شهر بازی هایی که داریم، شهر بازی نیست، یک چرخ و فلک دارد که هرازچندگاهی دو نفر از آن می افتند. چند تا شهر بازی هم که داریم، آن را خراب کردند.

قالیباف بیان داشت: در همان 6 سال قبل برنامه ریزی احداث پروژه هزار و یک شهر را با 150 هکتار و با بهترین طراحی آغاز کردیم که بدون شک جزو 10 شهر بازی بزرگ دنیا محسوب می شود.

شهردار تهران تصریح کرد: این همان جایی است که دولت به بخش خصوصی اعتماد نکرد و گیرهای بیخودی دادند و با این وضعیت، این کشور جرأت تصمیم گیری برای کارهای بزرگ ندارد.

قالیباف گفت: در راستای توسعه گردشگری تلاش کردیم تا ضعف های موجود در این حوزه برداشته شود.

وی افزود: شهرهای مهم دنیا به یک عامل طبیعی از جمله کوه، جنگل و دریا برای تکیه نیاز دارند و قطعاً شهری که به عامل طبیعی توجه نکند، یک شهر زنده نیست و تنها عامل طبیعی است که می تواند شهر را زنده نگه دارد.

وی بیان داشت: در سال 86 مطرح کردیم که تهران ساحل دارد و از سال 88 جزئیات احداث ساخت دریاچه چیتگر را اجرایی کردیم و همانطور که مترو را به حرم امام(ره) و فرودگاه امام(ره) رساندیم، در کمتر از 30 دقیقه می توان به دریاچه تهران رسید.

شهردار تهران تأکید کرد: اکنون 20 سال است که از احداث یک بزرگراه می گذرد و 20 سال دیگر نیز این بزرگراه در حال ساخت است. شهر تهران 1500 رشته قنات دارد و می توانیم آن را احیاء کنیم. طرحی نیز در دست بررسی است، از نقطه کانال قل قلی کانالی احداث کنیم و به سمت پارک ولایت و آن را به صورت رودخانه به سمت چشمه علی در جنوب تهران ببریم که مدیریت شهری آینده می تواند این طرح را هم اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران بسیار ظرفیت دارد، گفت: بنده بارها اعلام کرده ام که ما آماده هستیم در صورت ابلاغ وزیر راه، بدون صدور هیچ پروانه ای شهر را اداره کنیم، ولی جرأت نکردند یک خط امضاء در این خصوص بدهند.

قالیباف گفت: این شهر سرمایه های مادی و معنوی بسیاری دارد و می توانیم شهر و کشورمان را با ظرفیت های خودش اداره کنیم.

وی افزود: ما با خودباختگی داخل کشور مواجه هستیم و برای بعضی از پروژه ها مجبوریم تأیید مشاوران خارجی را دریافت کنیم، چرا که دستگاه نظارتی به توان داخلی اعتماد ندارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان