به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، دفتر نمایندگی آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در اطلاعیه ای از دیدار نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عصر چهارشنبه خبرداده است.

در این اطلاعیه آمده است: نیکی هیلی حمایت شدید ایالات متحده از ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی را ابراز می دارد و تاکید می کند آژانس اتمی قدرتمند و معتبر به نفع امنیت ملی آمریکاست. وی از تخصص فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی و از اعتبار، حرفه ای گرایی و جدیت آن در اجرای کار نظارت و راستی آزمایی در ایران ستایش کرد. هیلی  و آمانو درباره نگرانی های آمریکا از تضمین پایبندی شدید ایران به تعهدات خود گفتگو کردند. آنها به این امر اشاره کردند که گزارش های آژانس می تواند فقط زمانی خوب باشد که ایران به هر گونه تاسیساتی که آژانس مشکوک به فعالیت هسته ای است، دسترسی دهد. هیلی و آمانو درباره اهمیت جلوگیری ایران از بهره برداری از ادبیات مبهم در توافق هسته ای (برجام) تاکید کردند. هیلی مجددا بر عزم ایالات متحده برای تضمین منابع مورد نیاز آژانس اتمی جهت راستی آزمایی شدید فعالیت های مرتبط هسته ای در ایران، تاکید کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نامه ای به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرده بود تبلیغات واشنگتن درباره سفر یک مقام دولت این کشور به وین برای گفت وگو درباره برجام «پیامدهای زیان باری» برای اجرای موفقیت آمیز این توافق هسته ای دارد. هیلی در واکنش به نامه ظریف به واشنگتن پست گفت: «این برایم جالب است که ایران تا این حد نگران سفر من به وین است. اگر چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید نگران پرسش های من از آژانس باشند.» انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان