به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قانون اعلام اموال مسئولین به قوه قضائیه که به خوداظهاری آنان منوط شده است، اظهار داشت: می توان قانون قوی تر و محکم تری از قانون  فعلی  آشکارسازی و محاسبه دارایی های مسئولان نوشت.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی فرصت دارد تا در این قانون بازنگری و بعضی ضعف های آن را برطرف کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: قانونی که مجمع تشخیص تصویب کرد و طی آن اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس برطرف شد اگر در کشور قاطعانه عملیاتی شود و سازوکارهای شفاف سازی دارایی های مسئولین را قوه قضائیه، دولت و مجلس جدی بگیرند، در پیشگیری از مفاسد اقتصادی تاثیرگذار است.

رضایی در پاسخ به اینکه آیا ملاک قرار دادن خوداظهاری اعلام اموال از سوی مسئولان ضعف این قانون است یا خیر؟ تصریح کرد: در تمام دنیا اصل اعلام دارایی از سوی مسئولان خوداظهاری است، در واقع خوداظهاری سندی می شود که هر کسی غیر از آن را عمل کند با حکم سخت تری مواجه می شود.

وی خاطر نشان کرد: عمل نکردن به خوداظهاری می تواند برای قضاتی که با پرونده های مفاسد اقتصادی روبه رو هستند،  حجت شود که اگر افراد آگاهانه دارایی های خود را اظهار نکردند، مجازات آنان در پرونده ها سخت شود البته نوعی بازدارندگی دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان