سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با بررسی های انجام شده از استفاده روغن پالم در محصولات لبنی جلوگیری شد، گفت: حدود ۵ شرکت مورد تخلف شده بودند که با آنان برخورد شد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار لنگرنیوز ، در خصوص آخرین وضعیت تخلفات شرکت ها درباره روغن پالم اظهار کرد: روغن پالم یک روغن ممنوع المصرف در جامعه ما نیست و نبود و این یک روغن گیاهی و 100 در صد وارداتی است.

وی افزود : 50 درصد روغن های مصرفی موجود در کشور از همین روغن پالم تولید شده از جمله روغن های سرخ کردنی که مورد مصرف عموم مردم قرار می گیرد و در برخی از محصولات نظیر بستنی، شکلات ها ،کیک ها و سایر مواد عذایی در حال استفاده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف روغن پالم در لبنیات برای داشتن افزودنی های اسیدی غیرمجاز است که وزیر بهداشت با مسئولیت پذیری این مورد را عنوان کرد و برخی سری حساسیت ها در سایت ها و جراید به وجود آمد.

قربانی تصریح کرد: با پیگیری کمیسیون بهداشت در مجلس در سه شنبه هفته گذشته باعث شد تمام محصولات لبنی که از روغن پالم استفاده می کردند جمع آوری شود و حتی با کارخانه های متخلف که برای سود بیشتر این کار را انجام داده بودند برخورد شد.

وی تاکید کرد: که در حال حاضر هیچ گونه نگرانی بابت مصرف محصولات لبنی در کشور وجود ندارد و مردم با خیال راحت محصولات لبنی را مصرف کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : نگاه ما این است که اگر موسسه غذا و دارو و سازمان استاندارد نظارت خود را دقیق تر انجام می دادند نیازی به علنی شدن این مورد نبودو دلیل آن وجود ناظران بهداشتی و کنترل کیفیت در کارخانه ها است و اگر ناظران خوب عمل می کردند برای حذف این محصولات یا حتی برخورد با شرکت ها عمل می شد و ضعف دستگاه های نظارتی در این جا مشهود است.

قربانی با تاکید بر اینکه با بررسی های انجام شده از استفاده روغن پالم در محصولات لبنی جلوگیری شد، افزود : حدود 5 شرکت مورد تخلف شده بودند که با آنان برخورد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان