به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ترکیب کابینه دوازدهم گفت: همانطور که آقای روحانی اعلام کرد دولت دوازدهم، دولت فراجناحی است و سعی شده در این دولت از سلیقه های مختلف استفاده شود، مجلس هم انصافاً فارغ از جناح بندی های سیاسی به تمام وزرایی که آقای روحانی اعلام کرده بود منهای یک وزیر رأی اعتماد داد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار مجلس تمام نشده است و باید اجرای وظایف قانونی مجلس تداوم پیدا کند. بسیاری از حمایت هایی که ما از دولت انجام می دهیم در قالب نظارت کارآمد است؛  برنامه ششم  راه حل مشکلات اقتصادی کشور را تا حد زیادی دیده است، لذا باید بر اجرای این برنامه توسط دولت نظارت کرد.

وی با بیان اینکه تعامل بین مجلس و دولت باید دوطرفه باشد، تصریح کرد: وزرای دولت روحانی رأی اعتماد خوبی را از مجلس کسب کردند و تقریباً همه جناح های سیاسی رأِی خوبی به کابینه دادند.

اصلاح طلبان از گفتمان آقای روحانی حمایت نمی کردند، ایشان یقیناً برنده انتخابات نبودند

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: اصلاح طلبان پایگاه عمده اجتماعی آقای روحانی هستند و اگر اصلاح طلبان از گفتمان آقای روحانی حمایت نمی کردند، ایشان یقیناً برنده انتخابات نبودند؛ این مسئله به معنای سهم خواهی نیست.

امینی فرد گفت: دولت باید همانطور که در چینش کابینه عاقلانه رفتار کرد، در آینده نیز نقش مهم جناح های سیاسی را در نظر بگیرد. با توجه به ناتوانی احزاب سیاسی در سپهر ایران، دولت باید با جناح های سیاسی و فراکسیون های سیاسی و غیرسیاسی مجلس تعامل بیشتری داشته باشد.

تعامل دولت با فراکسیون امید مثبت و کافی نبود

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه میزان تعامل دولت یازدهم با مجلس کافی نبود، تأکید کرد: آقایان وزرا باید متعهد به برنامه های خود باشند. متاسفانه حتی تعامل دولت با فراکسیون امید، تعامل مثبت و کافی نبود. ما انتظار داریم آقای روحانی بدون در نظر گرفتن سهم طلبی ها، تعامل سازنده و مثبتی را با فراکسیون امید داشته باشد.

اصلاح طلبان هزینه زیادی را برای حمایت از آقای روحانی متحمل شدند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی اصولگرای معتدل هستند اما شعارها و برنامه های ایشان اصلاح طلبانه بود. مردم به برنامه های ایشان رأی دادند و برنامه های ایشان برآیندی از جریان های اصلاح طلبانه ایران بود؛ لذا سرنوشت این دولت و عملکردش حتماً به پای اصلاح طلبان نوشته خواهد شد. البته اصولگرایان معتدل نیز نقش کمی در این موضوع داشتند.

وی اظهار داشت: یقیناً اگر آقای روحانی موفق نشود، نظام هم دچار مشکل خواهد شد؛ مسئله فقط اصلاح طلبان نیستند، ما داخل یک کشتی نشسته ایم. واضح است که جناح های سیاسی موجود باید یکدیگر را تحمل کنند. اصلاح طلبان هزینه زیادی را برای آقای روحانی متحمل شدند.

امینی فرد تصریح کرد: نقش قومیت ها، گروه های جمعیتی مثل زنان، گروه های مذهبی در چینش کابینه دیده نشد؛ امیدواریم در ادامه برای مدیریت های استانی و میانی، نقش جوانان، خانم ها، اهل سنت و گروه های جمعیتی دیده شود و افراد شایسته این گروه ها در این مسندها قرار گیرند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : برسد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان