به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدصادق حسنی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، بابیان اینکه در اقتصاد فعلی کشور دو مشکل بسیار بزرگ وجود دارد که رکود و تورم است، اظهار کرد: کشور ما در حالت رکود تورمی قرار گرفته که بسیار خطرناک است.

وی بابیان اینکه رکود و تورم در مقابل یکدیگر هستند، تصریح کرد: اولویت نخست دولت باید حل وضعیت رکود تورمی داخل کشور باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تنها کار دولت برای از بین بردن حالت رکود تورمی باید سرمایه گذاری در بخش تولید باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توزیع پول به بخش تولید، بیان کرد: دولت باید توزیع پول را در بخش تولید پخش کند و از توزیع آن در بخش تجارت و ارائه تسهیلات خودداری کند.

حسنی با تأکید بر اینکه دولت باید پول هایی را که در بازار عرضه می کند در چارچوب تولید باشد، خاطرنشان کرد: تنها ابزار کمک کننده کنترل تورم و رکود تولید است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه دولت باید حتماً مشکل رکود تورمی کشور را حل کند، تصریح کرد: ما کارخانه ها و شرکت های تولیدی بسیاری داریم که باید اقتصاددانان اولویت بندی های خود را در آن راستا ارائه کنند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت همچنین بر لزوم کنترل واردات بی رویه تأکید کرد و متذکر شد: ابزار دیگر دولت برای کنترل تورم و رکود کنترل کالای قاچاق وارداتی است که هم در داخل کشور تولید می شوند و هم مصرف بالایی را دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که دولت باید به هر طریقی کنترل خود بر واردات را بیشتر کند، مطرح کرد:  کالاهایی را که در داخل کشور تولید می شود و در شرایط نابرابر در خارج هم تولید می شود باید توسط دولت مدیریت شود.

وی حمایت از تولیدکنندگان را راهی برای اشتغال پایدار و خروج از حالت تورمی برشمرد و گفت: دولت باید با استفاده از ارائه یارانه به بخش های تولیدی یا موارد دیگر به بخش های تولیدی در داخل کمک کند تا کالای ایرانی خریده و اشتغال پایدار فراهم شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان