نوسازی و اصلاح فردی زمینه‌ساز تحول اجتماعی است/کارمندان نقش بسزایی در اصلاح امور جامعه دارند
نوسازی و اصلاح فردی زمینه‌ساز تحول اجتماعی است/کارمندان نقش بسزایی در اصلاح امور جامعه دارند

امام‌جمعه لنگرود بابیان اینکه نوسازی و اصلاح فردی زمینه‌ساز تحول اجتماعی است، افزود: کارمند پاک دست از محرومیت‌های اجتماعی منفعل نمی‌شود و همواره باید تلاش کند تا به‌عنوان یک فرد نقشی بزرگ در اصلاح امور اجتماعی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لنگرخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی در یادواره شهدای کارمند شهرستان لنگرود که در گلزار شهدا این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح جامعه زمانی صوت می‌گیرد که انسان‌ها نخست به اصلاح فردی خود بپردازند.

 

وی گفت: رهبران و نخبگان دینی بر این باور هستند سنت الهی بر این است تا زمانی که انسان رفتار و باورهای خود را اصلاح نکند نوسازی و تغییر در جامعه ناممکن خواهد بود.

 

امام‌جمعه لنگرود بابیان اینکه اگر خود را نسازیم جامعه را می‌سوزانیم، افزود: کارمندان ارگان‌ها و سازمان‌ها نقش بسزایی در اصلاح امور جامعه دارند و رفتارهای خوب و بد آنان در اجتماع تأثیرگذار است.

 

سلیمانی با اشاره به نقش فردی، اجتماعی، فکری و سازمانی کارمندان برای اصلاح در جامعه، تصریح کرد: کارمند عاشق پست و مقام نیست و کسی که با لذت، شهوت و قدرت به سراغ کار می‌آید دارای محاسبه درستی نیست که با پاک‌دامنی برای خدمت به مردم کمک می‌کند.

 

وی گفت: فرق میان ما و شهدا به خاطر محاسبات دقیق آنان برای خدمت به خلق، کمک در اصلاح جامعه و رسیدن به معبود است و لازم است مدیران و کارمندان با الگو قرار دادن شهیدان و در نظر گرفتن محاسبات دقیق شهدا، نخست به اصلاح خود و سپس به اصلاح جامعه بپردازند.

 

سلیمانی بیان کرد: نقش کارمندی هدیه‌ای الهی به کارمندان است و باید توجه داشت که باید با نقش کارمندی زندگی کرد نه اینکه نقش بازی صورت گیرد.

 

امام‌جمعه لنگرود بابیان اینکه نوسازی و اصلاح فردی زمینه‌ساز تحول اجتماعی است، افزود: کارمند پاک دست از محرومیت‌های اجتماعی منفعل نمی‌شود و همواره باید تلاش کند تا به‌عنوان یک فرد نقشی بزرگ در اصلاح امور اجتماعی داشته باشد.

 

سلیمانی با اشاره به عدم اطلاع ارباب‌رجوعان به کلیه قوانین و بروکراسی‌های اداری، اظهار کرد: ممکن است ارباب‌رجوع به دلیل عدم آشنایی به قوانین، رفتار ناخوشایندی با کارمندان داشته باشد ولی کارمندان باید مراقب باشند که با خوش‌اخلاقی و حسن خلق کار ارباب‌رجوع را انجام دهند و از پرخاشگری بپرهیزند.

انتهای پیام/