به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نماز عید سعید قربان صبح امروز با حضور هزاران نفر از عاشقان و منتظران امام زمان (عج) به امامت آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

جنتی در خطبه های نماز قربان، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر لزوم داشتن تقوای الهی بارها تأکید کرده است و آنچه در قبر از انسان سؤال می کنند، این است که چه آورده اید، آنچه قبول می شود اعمالی است که بر اساس تقوا، اخلاص و پرهیزگاری باشد.

وی ادامه داد: هرچه می توانید نیت خالص برای انجام اعمال داشته باشید و کارهای ثوابتان بین خودتان و خدای متعال بماند، ما نیاز داریم به کمک به مردم، فقرا و کسانی که مشکلات مالی دارند و اگر اینها به صورت مخفیانه یا علنی با نیت خالص الهی انجام شود ذخیره قبر و قیامت خواهد بود.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است، به تشریح واقعه دستور الهی برای قربانی کردن حضرت اسماعیل توسط حضرت ابراهیم (ع) پرداخت و افزود: حضرت ابراهیم خلیل الرحمان بوده و این لقب در بین انبیا مخصوص ایشان است و با وجود سختی و سنگینی این مأموریت ندای الهی را لبیک گفت و در نهایت در امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

جنتی به تبیین چند روایت در خصوص ثواب قربانی کردن پرداخت و ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند، وقتی سر قربانی بریده می شود با چکیدن نخستین قطره خونش خدای متعال گناهان قربانی کننده را می بخشد، خدا قربانی را برای اطعام فقرا و مساکین لحاظ کرده است و هر کس در حد توان خود به تنهایی یا به صورت گروهی نسبت به قربانی کردن اقدام کند.

وی گفت: برای این نظام و انقلاب ننگ است کسی گرسنه سر به بالین بگذارد و دولت باید صادقانه به میدان بیاید و امکانات خود را مصرف کنند و وقتی مردم ببینند دولت صادقانه جلو آمده خودشان هم وارد میدان می شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مردمی بودن و صادقانه کار کردن شهید رجایی و شهید باهنر را موجب ماندگاری آنها بین مردم دانست و ابراز کرد: وقتی این چنین با نیت خالص کار شود در قیامت هم انسان روسفید است که هرچه در توان داشته به کار گرفته و خدا هم پاداش این کار صادقانه را خواهد داد.

جنتی در خطبه دوم نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه صحنه های زیبایی از خواندن دعای عاشقانه عرفه در زیر آفتاب به ویژه در بین نسل جوان را شاهد بودیم، گفت: نکته مهم این است که افراد حالات معنوی که در این مراسم به دست آوردند را حفظ کنند.

وی افزود: عید غدیر در پیش است، این عید، عید امامت است و همه باید برای برگزاری آن آماده باشند. ولایت افضل بر سایر ارکان دین است و اگر نباشد سایر ارکان دین از بین خواهد رفت، با ولایت نماز، روزه، حج و سایر وظایف دینی به خوبی انجام می شود، موضوع ولایت از مهم ترین مسائل در اسلام است که از پیامبر کرم (ص) آغاز و به امام زمان (عج) رسید تا دوران غیبت شروع شد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در دوران غیبت فقیه جامع الشرایط مانند حضرت امام خمینی (ره) ولایت جامعه را عهده دار می شود و بعد از امام نیز با درایت خبرگان رهبری توطئه های دشمنان نقش بر آب شد و در یک جلسه بحث کردند و به رهبری آیت الله العظمی خامنه ای رأی دادند و ایشان را به عنوان ولی امر مسلمین و نائب امام زمان (عج) معرفی کردند.

وی بر تبعیت از منویات رهبری تأکید کرد و گفت: اگر ایشان درباره نفوذ دشمن در ادارات صحبت می کنند باید در این باره حساس شد، ایشان بارها فرمودند فتنه خط قرمز ماست، دولت متوجه باشد که فتنه گران وارد تشکیلاتش نشوند، چراکه آنها به دنبال تغییر نظام و براندازی انقلاب هستند.

جنتی تصریح کرد: آنها به دنبال از بین بردن ارزش ها و بازگرداندن وضعیت به قبل از انقلاب هستند اما اینجا رهبری هوشیارند و با اشاره ایشان مردم وارد صحنه می شوند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند، همان طور که در فتنه 88 نقشه آنها براندازی نظام بود و تقلب در انتخابات بهانه ای بیش نبود.

وی تأکید کرد: مجرمین فتنه بدترین مجرمین در طول تاریخ انقلاب اسلامی هستند، چراکه مملکت را هشت ماه در آشوب نگه داشتند و طوری وانمود کردند که انقلاب و نظام در حال نابودی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در صحنه هستند و هر جا فراخوان شدند آمدند، اظهار کرد: این نظام به پشتیبانی مردم سرپا مانده است، در طول تاریخ دنیا هیچ نظامی نبوده با این حجم دشمنی، جنگ نظامی، توطئه های سیاسی و تحریم ها همچنان پا برجا باشد و این قدرت نظام، انقلاب و ولایت است، باید خط انقلاب و ولایت را شناخت، این خط صراط مستقیم است و خارج شدن از آن ضلالت است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به شور انقلابی که از شهادت شهید حججی در جامعه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بعضی وقت ها خداوند شرایطی را در جامعه ایجاد می کند که موج های خوابیده در جامعه بیدار شود، با شهید حججی موج ایثار و شهادت سراسر کشور را گرفت و این کار خداست تا مردم و به ویژه جوانان نسبت به جهاد و شهادت بیدار شوند و این شهید و خانواده اش مخلص بودند و به چنین مقامی رسیدند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان