به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ولی داداشی عصر دیروز در مراسم بزرگداشت روز پزشک و روز داروساز در هتل اسپینان شهرستان آستارا اظهار کرد: دولت در طرح تحول نظام سلامت با کسر بودجه مواجه شده بود و خیلی از پزشکان خانواده نتوانستند به حق و حقوق خود برسند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات خیلی از پزشکان خانواده هنوز باقی مانده و بسیاری از آن ها به دلیل داشتن معوقات پرداخت نشده از خدمت به عنوان پزشک خانواده انصراف دادند، تصریح کرد: مردم به پزشکان خانواده نیاز دارند و امیدواریم جای این عزیزان در آینده پر شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در این شهرستان و دیگر شهرستان های کشور تجهیزات آن چنانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات درمانی در شهرستان های کل کشور نسبت به پایتخت و مراکز استان ها بسیار پایین است.

داداشی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم کسورات موجودی که در سیستم بهداشتی و درمانی شهرستان آستارا وجود دارد تأمین شود، بیان کرد: دستور استقرار سی تی اسکن از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده و تا سه ماه آینده پس از سربکوبی مکان آن در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان مستقر می شود.

امام جمعه آستارا نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه نام پزشک از نام خدا گرفته شده است و این اهمیت کار پزشکان را نشان می دهد، اظهار کرد: بین طبابت و فقه ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و مسائل دینی مردم ازجمله روزه گرفتن درگرو تصمیم پزشکان است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا بابیان اینکه پزشکان جامعه اسلامی باید ارتباط بین طبابت و فقه را جدی بگیرند، تصریح کرد: مسائل دینی مردم در دستان پزشکان است اگر پزشکان به مسائل فقهی آگاهی نداشته باشند مردم در مسائل شرعی با مشکل مواجه می شوند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه در بحث مسائل درمانی و بهداشت این شهرستان مشکلات زیادی وجود دارد که این مشکلات با تلاش تمام مسئولین ذی ربط برطرف می شود، خاطرنشان کرد: امکانات درمانی موجود در شهرستان آستارا جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در مراسم مذکور بابیان اینکه پزشکان در حوزه مداوای جسم و جان انسان ها نقش تأثیرگذاری ایفا می کنند، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم به انسان های سالم نیاز داریم و انسان سالم در دستان پزشک است.

یونس رنجکش کیسمی با اشاره به اینکه یک بخش از بار جبران درمان جامعه بر دوش پزشکان است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه نظام سلامت در تلاش است تا دردهای مردم را کاهش داده و بیماران جزء درد و رنج بیماری به چیز دیگری فکر نکنند.

وی با تصریح بااینکه با توجه به پیگیری های دولت گام هایی در بحث حوزه درمان شهرستان آستارا برداشته شده است و افتتاح بیمارستان 132 تختخوابی این شهرستان یکی از این اقدامات بود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان وعده هایی مبنی بر تکمیل کادر درمانی بیمارستان فوق داده است.

به گزارش فارس، در مراسم بزرگداشت روز پزشک و روز داروساز حدود 28 نفر از پزشکان، داروسازان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا تجلیل شدند. شعرخوانی توسط «اکبر اکسیر» و «داوود ملک زاده»، اجرای نمایش طنز و موسیقی از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام /

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان