سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: با آغاز برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان تعدادی از کشاورزان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می کنند که این کار باعث کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

 

وی بابیان اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع در بسیاری از مواقع باعث سرایت آتش به پوشش گیاهی طبیعی اطراف مزارع می شود، گفت: این عمل نه تنها به از بین رفتن پوشش گیاهی منجر می شود بلکه با سلب امنیت گونه های متفاوت حیات وحش به ایجاد اختلال جدی در حیاتشان می گردد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی کارشناسان محیط زیست و جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در شهرستان، افزود: محیط زیست در راستای وظایف سازمانی خود گشت های ویژه ای را انجام می داد ولی به دلیل وسعت زیاد شهرستان و کارکنان محدود اداره محیط زیست شهرستان، گشت زنی نیازمند به نیروهای بیشتری دارد.

 

نجات تأکید کرد: هرگونه آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار می گیرد و اداره محیط زیست با همکاری دیگر مراجع مرتبط در راستای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش مزارع، اقدام های پیشگیرانه را انجام داده و با متخلفین برخورد قانونی انجام می شود.

 

وی با اشاره به همکاری جهاد با محیط زیست برای گشت زنی برای ترویج و آگاهی رسانی به کشاورزان و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش، گفت: طی گشت زنی های کارشناسان محیط زیست، تاکنون 50 نفر از مالکین یا متصدیان مزارع کشاورزی به جرم آتش زدن کاه و کلش در شهرستان لنگرود به دادسرا معرفی شده اند.

 

رئیس اداره محیط زیست لنگرود تصریح کرد: سوزاندن آثار به جامانده مزارع پس از برداشت محصول، سنت نادرستی است که هنوز در بین برخی کشاورزان مرسوم است و لازم است جهاد کشاورزی، دهیاری ها و بخشداری در این راستا جلسات آموزشی را برای کشاورزان برگزار کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان