به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی نجفی استاندار گیلان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در جمع مدیران، در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: مایه مباهات است که اعلام کنیم استان گیلان امسال توفیقات خوبی را با عملکرد ۱۱۷ درصدی در رفع موانع تولید کسب کرده است.

وی با اشاره به عملکرد ۱۲۰ درصدی استان در ایجاد مشاغل خانگی بیان کرد: با توجه به نیاز استان و علی رغم فرصت های ایجادشده، تکاپوی جدی را از گروه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان شاهد نیستیم.

استاندار گیلان بابیان اینکه از عملکرد صنعت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به شدت گله مند هستیم گفت: کمتر روزی می شود که ما برای رفع موانع تولید و اشتغال جلسه ای نداشته باشیم اما چنین تکاپوی را از این سازمان که متصدی امور کار و اشتغال در استان است شاهد نبوده و نیستیم.

 

 مقام عالی استان گیلان با تأکید بر اینکه تولید و اشتغال از دغدغه های رهبری معظم نظام است تصریح کرد: با توجه به نام گذاری امسال به سال اشتغال و تولید ملی و ایجاد فرصت توسط دولت تدبیر و امید، باید همگان برای رفع مشکل بیکاری مجدانه اقدام و درصدد رفع آن باشیم.

نجفی با اشاره به عملکرد برخی از واحدهای صنعت و معدن و تجارت استان گفت: مگر می شود آمار دقیقی از واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و غیرفعال را در دسترس نداشته باشند لذا باید سازمان صنعت معدن و تجارت را موظف کنیم تا واحدهای راکد و غیرفعال را برطرف کرده و با راه اندازی مجدد آن ها شاهد کارآفرینی و به تبع اشتغال بیشتر جوانان باشیم.

 استاندار گیلان با تأکید به اهمیت پتانسیل مشاغل خانگی ازجمله صنایع دستی، فرش دست بافت به ظرفیت گردشگری برای افزایش اشتغال در استان اشاره کرد و افزود با توجه به اینکه امسال را به نام سال گردشگری می شناسیم گفت: چگونه است که باگذشت ۶ ماه نخست سال جاری، شاهد حداقل دو طرح مطلوب از سازمان مربوطه نبودیم

وی با اذعان به اینکه باید به مجموعه گردشگری تذکر دهیم خاطرنشان کرد: استان گیلان ظرفیت گردشگری قابل توجهی داشته لذا با اجرای طرح و برنامه های مطلوب می توان امکان اشتغال تعداد قابل توجهی از عزیزان گیلانی را فراهم کنیم.

 مقام عالی استان گیلان با اشاره به صندوق کارآفرین در استان و تأثیر فعالیت آن بیان کرد: با برنامه و تدابیر بیشتر می توان فعالیت کامل تری از این صندوق را در استان داشته باشیم.

 نجفی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: جای خرسندی است که توفیقات خوبی در اشتغال زایی را در استان شاهد هستیم زیرا در مقایسه با استان های هم جوار شتاب بیشتری را در کارنامه استان به ثبت رساندیم اما در بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی باید فعالیت بیشتری را انجام دهیم لذا می طلبد شما مدیران تک تک از بانک ها، سازمان ها و مؤسسات مربوطه خواستار پیگیری مجدانه برای اشتغال فارغ التحصیلان باشید.

وی با تأکید به ظرفیت خوب سازمان فنی حرفه ای برای ایجاد فرصت های شغلی افزود: اعتباراتی که صرفاً برای اشتغال قرار می گیرد هم ازنظر شرعی و هم ازنظر قانونی برایمان مسئولیت ایجاد می کند و مسئولین موظف اند تا یک ریال غیر از ایجاد اشتغال در استان هزینه نشود.

استاندار گیلان بابیان اینکه ما شرمنده فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان هستیم گفت: اگرچه آمار و ارقام نشانگر موفقیت استان در مقایسه با سال های گذشته است اما این نتیجه نتوانسته است خواسته همه فارغ التحصیلان دانشگاهی را در استان فراهم نمایند

مقام عالی استان گیلان با اشاره به طرح تکاپو در ثبت نام فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: استان در بحث فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال انفجار است و باید تلاش بیشتری را برای بهره مندی از ظرفیت پتانسیل جوانان آماده به کار برای پیشرفت استان و کشور به کاربریم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان