به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت بابیان اینکه ناپایداری هوا از روز گذشته شروع شده است اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده و اخطاریه ای که روز چهارشنبه صادر کردیم از غروب روز گذشته شاهد باد، باران به همراه رعدوبرق در اکثر نقاط به ویژه مرکز و شرق استان بودیم.

وی با اشاره به دمای مناطق استان در ساعات گذشته افزود: طبق آخرین گزارش ها رسیده منجیل با دمای 27 درجه سانتی گراد گرم ترین منطقه استان و ماسوله با 17 درجه سانتی گراد سردترین منطقه استان بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه نقشه های هواشناسی فردا از شدت بارش ها به تدریج از غرب استان کاسته شده و بارش ها به صورت پراکنده تا غروب فردا ادامه دارد.

وی افزود: سامانه بارشی از غروب دیشب از سمت آستارا وارد استان شد که لاهیجان با 264 میلی متر بعدازآن رودسر با 178 و از ایستگاه فرودگاه رشت 72 میلی متر بارندگی ثبت شده است.

کمانگر بیان کرد: هم اکنون در شهرهای رشت، رودسر، کیاشهر، انزلی، ماسوله و لاهیجان گزارش بارندگی داریم.

وی بابیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای خنک تا اوایل هفته است گفت: توده هوای خنک تا یک شنبه در منطقه حاکم هست اما در ساعات آینده انتظار کاهش ناپایداری راداریم و شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن و در بعضی از ساعات بارندگی پیش بینی شده است.

وی با تأکید بر مسافران و گردشگران بیان کرد: دریا فردا مواج و برای شنا مناسب نیست.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان