به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین رمضان علی پاکیزه در جلسه هم اندیشی برگزاری مراسم های محرم که در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: برای ساخت مساجد تلاش زیادی می شود و افراد بسیاری برای تأمین بودجه مالی وارد عمل می شوند ولی بعد از ساخت مسجد خبری از کسی نیست.



 



وی بابیان اینکه مساجد غیرفعال در ایام محرم زیاد است، گفت: همه نگاه های هیئت های مذهبی برای تأمین کمک های مالی به سوی اوقاف است و اوقاف نمی تواند مبالغ جمع آوری شده از نیات واقف را خارج از نیت و برای مصارف دیگر پرداخت و خرج کند.



 



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود با اشاره به مشارکت چشمگیر مردمی برای تأمین کمک هالی مالی هیئت مذهبی، افزود: جمع آوری مبالغ نقدی هدفمند نیست و باید نحوه توزیع بودجه برای هیئت های مذهبی موردبررسی قرار گیرد.



 



پاکیزه بابیان اینکه اکثر مراسم های عزاداری در محرم خارج از مساجد و امامزادگان برگزار می شود، تصریح کرد: اغلب برنامه های فرهنگی تکراری و کم محتوا است و لازم است دستگاه های فرهنگی بیشتری برای نحوه برگزاری مراسم ها داشته باشند.



 



وی با تأکید بر اینکه دستور "آتش به اختیار" رهبری درزمینهٔ فرهنگی اجرایی شود، گفت: نباید برای انجام اقدامات فرهنگی منتظر دستگاه ها و نهادهای دولتی بود.



 



رئیس اوقاف لنگرود با انتقاد از برخی دسته جات عزاداری، اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا چند سالی که در شهرستان ها و لنگرود اقامه می شود ولی مشاهده می کنیم که تعدادی از دسته جات در وقت نماز مشغول به نوحه خوانی یا بی تفاوت هستند درحالی که امام حسین (ع) نماز را در قلب دشمن اقامه کرد.



 



پاکیزه افزود: عده ای برای فرهنگ دلواپس و عده ای نیز دلواپس نیستند و این ولنگاری است که نسبت به موضوع مهم فرهنگ بر اساس آموزه های دینی و انقلاب بی تفاوت باشیم.



 



وی گفت: برخی با حیوانات و ظاهر نامناسب در جلسات عزاداری خودنمایی می کنند و کسی هم جرئت امربه معروف و نهی از منکر را نیز ندارد که لازم است قانون و مجریان آن نیز برای این فریضه مهم وارد عمل شوند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان