به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا شامگاه روز سه شنبه در آیین مقدس یادواره شهدای آبروی محله در خیابان شهید رستمیان کوچه شهید داوود نشاطی این شهرستان اظهار کرد: شهادت بالاترین کرامتی است که نصیب بندگان خالص و خاص خداوند می شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه بالاتر از شهادت درجه ای وجود ندارد و خداوند همه ائمه اطهار (ع) به جزء امام زمان (عج) را به درجه عظیم شهادت نائل کرده است، تصریح کرد: افرادی که شایستگی شهادت پیدا می کنند برگزیدگان خدا هستند.

وی شهدا را انسان های آسمانی و دارای سجایای اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با نثار جان خود به تعالی معنوی دست پیداکرده و خود را به جایگاهی رسانند که زمینی ها شایستگی میزبانی از آن ها را از دست دادند و خانواده های معظم شهدا باید به داشتن چنین فرزندانی افتخار کنند.

حافظ نیا دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی، عزت بخشیدن به افراد جامعه و زیر بار ذلت نرفتن، ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی، پیروی و اطاعت از رهبری تا پای جان، اصلاح جامعه، ایجاد هویت و هدف مشترک در جامعه و ترجیح خدامحوری بر خودمحوری را از برکات شهادت دانست.

وی با تصریح بااینکه در ایران اسلامی این همه شهید داده ایم تا ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل حفظ شوند، بیان کرد: امروز هرکسی برخلاف آرمان های اسلام، انقلاب و امام راحل در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بخواهد حرکتی انجام دهد به خون پاک شهدا خیانت کرده است.

امام جمعه آستارا با تأکید بااینکه عزت نظام، کشور و دولت در عرصه های مختلف سیاسی و بین المللی باید حفظ شود و دولت مردان باید حواس خود را به حفظ عزت و آبروی نظام و انقلاب اسلامی معطوف کنند، گفت: در مکتب عاشورا زیر پرچم آمریکا و کشورهای اروپایی رفتن و به روی آن ها خندیدن معنا ندارد.

حافظ نیا با تصریح بااینکه ایستادگی در برابر دشمن پیام شهادت محسن حججی به جامعه بود، اظهار کرد: شهادت محسن حججی هویت جدیدی به جامعه بخشید و برخی از ارزش ها که در حال فراموش شدن بودند با اسارت و شهادت این شهید بی سر دوباره احیا شدند.

انتهای پیام /

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان