به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه لنگرود، با اشاره به جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با امام خامنه ای، اظهار کرد: امام خامنه ای در چد سال اخیر در تمام جلسات به حفظ روحیه انقلابی و انقلابی ماندن تاکید کرده اند و اگر انقلابی عمل کنیم دشمن متوجه جلوه قدرت نظام اسلامی می شود.

وی سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار را اسفناک اعلام کرد و گفت: خیلی از بودائی های بزرگ این فجایع را در سال های گذشته محکوم کردند ولی دولت میانمار به پیروان دینی خود توجه نکرده و بر کشتار خود ادامه می دهند.

امام جمعه لنگرود افزود: وقتی جایزه صلح نوبل به افرادی جنایت کار که دستشان به خون میلیون ها کودک آغشته است داده می شود باید فاتحه این صلح نوبل را خواند این در حالی است که کوچکترین حرکتی در حمایت ازمردم مظلوم در کارنامه آنان مشاهده نمی شود.

سلیمانی سفر را یکی از ابزارهای لازم برای انسان جهت شناخت فرهنگ ها دانست و تصریح کرد: طبق یک آمار رسمی بیشتر آمار سفر ایرانی ها به خارج از کشور به ترکیه و سواحل آن است در حالی که ایران خود دارای بهترین سواحل هستند ولی عده ای به دنبال ولنگاری هستند.

وی با بیان اینکه ترکیه از جمله کشورهایی است که خطر داعش آن را تهدید و شاهد عملیات های تروریستی در این کشور هستیم، گفت: کار فرهنگی باید در همه جا نمود پیدا کند و لازم است مسئولان گردشگری برای فراهم کردن ساحل برای استفاده درست مردم از دریا اقدامات لازم را انجام دهند.

خطیب جمعه لنگرود با اشاره به فرارسیدن ایام محرم الحرام، اظهار کرد: حماسه های عاشورا از وقایع تاثیر گذار و بی نظیر در جهان است به طوری که یکی از نویسندگان خارجی، داستان کربلا را موجب شناخت بیشتر مردم جهان درباره اسلام دانست.

سلیمانی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین رسول خدا قیام کرد، افزود: مجالس عزاداری پناهگاه مومنان هستند و منابر و مراسم های عزاداری در راستای احیای دین خدا برپا شود.

امام جمعه لنگرود تاکید کرد: مردم برای چشم و هم چشمی مراسم عزاداری برگزار نکنند و  امام حسین(ع) خرج اشعار بی محتوا و سبک نشود.

وی با بیان اینکه عده ای با شکستن تخمه و همراه داشتن تنقلات مراسم عزاداری امام حسین(ع) را به تماشاخانه خیابانی تبدیل کرده اند و شان مراسم را پایین آورده اند، افزود: قرار نیست در دهه محرم همه چیز تعطیل و مردم در نیمه های شب موجب آزاد و اذیت صدای هیئت های عزاداری قرار بگیرند و نماز مومنان در صبح قضا شود.

سلیمانی با اشاره به سیل هفته گذشته در لنگرود و خسارت های سنگین به روستاهای دیوشل و تالش محله، اظهار کرد: مسئولین در ساعات اولیه سیل وارد عمل شدند و تمهیدات خوبی را در نظر گرفتند، و از طرف دیگر نیز جوانان بسیجی مومن و مخلص در قالب گروه های جهادی بدون چشم داشتی به کمک اهالی روستا در آمدند.

خطیب جمعه لنگرود با بیان اینکه خواسته مردم این است که زیرساخت های دیوشل و تالش محله اصلاح شود، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان، لازم است مسئولین برای مقابله با حوادث طبیعی برنامه ریزی کنند وگرنه اگر قرار باشد وضعیت به این گونه باشد با یک باران دیگر ممکن است فاجعه انسانی به وجود آید.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و کمک های نقدی بلاعوض به سیل زدگان، بیان کرد: مسئولین تمهیلاتی را اتخاذ کنند که مردم سیل زده در پشت قوانین سخت بانک ها گیز نکنند و درگیر ضامن و پشتیبان های آنچنانی نشوند.

امام جمعه لنگرود افزود: کسی که به طبیعت دست درازی کنند باید منتظر انتقام آن نیز باشیم، لازم است دهیاران و بخشداران به کسی اجازه دست درازی به اراضی ملی و محیط زیست را ندهند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان