15 مورد عوارض برای واردات خودرو

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۰۹:۵۳ چاپ کد خبر: 86354
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بازار خودروهای وارداتی چندان گرم نیست، اما قیمت خودروهای وارداتی با روند افزایشی در سال جاری روبرو شده است و این در حالی است که سهم بازار خودروهای وارداتی در ایران حدود ۵ درصد است.
 به نظر می رسد دو علت اصلی سبب افزایش قیمت در ماه های اخیر شده است. اولین علت موضوع ممنوعیت ثبت سفارش و القای بی ثباتی در بازار است. برخی معتقدند دولت به علت عقد قرارداد با رنو و پژو، بایستی بازار را برای محصولات این دو شرکت به صرفه و جذاب نماید.
در این باره فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است با توجه به رفتارهای صورت گرفته، مسئولان ایرانی در قرار داد بین ایران و فرانسه تعهداتی به طرف مقابل مبنی بر ایجاد پتانسیل و کشش در بازار نسبت به خودروهای فرانسوی داده اند که این اقدامات وزارت صنعت در همین راستا انجام شده و بر روی بازار خودروهای وارداتی اثرگذار بوده است.
 سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز ممنوعیت واردات خودرو توسط شرکت های متفرقه و مشکلات ثبت سفارش خودروعلت اصلی رشد ۳ تا ۵ میلیونی قیمت خودروهای وارداتی در روزهای اخیر می داند. از طرف دیگر ساختار هزینه تمام شده خودروهای وارداتی به خوبی نشان می دهد عوارض متعددی که توسط دولت از واردکنندگان خودرو دریافت می شود یکی دیگر از علل اصلی افزایش قیمت خودرو است.
وارد کنندگان خودرو معتقدند که قیمت خودرو ها نه به واسطه زیاده خواهی از سوی وارد کنندگان بلکه به دلیل عوارض متعدد دولتی سر به فلک می کشد.
طبق نامه رسمی انجمن واردکنندگان خودرو، عناوین و عوارض پرداختی در فرآیند واردات خودرو شامل بر ۱۵ بخش است که حقوق ورودی گمرک، کارمزد ثبت سفارش بازرگانی، هزینه هلال احمر، بازرسی خودرو، هزینه عمران، هزینه اسقاط خودرو، عوارض وزارت راه از جمله اجزا آن است.
15 مورد عوارض برای واردات خودرو
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان