حجت الاسلام والمسلمین رمضان علی پاکیزه در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر، اظهار کرد: هم زمان با فرارسیدن ماه عزاداری سالار شهیدان، سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان لنگرود برگزار می شود.



 



وی بابیان اینکه ۴ برنامه شاخص در ۴ امامزاده شاخص شهرستان در راستای اجرای ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است، گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در 12 روز نخست ماه محرم اجرا خواهد شد که مراسم شیرخوارگان حسینی در آستانه مقدسه خانم بی بی حوریه تالش محله، همایش احلی من العسل (نوجوانان عاشورایی) در امامزاده حسن کومله، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده محمد کیاکلایه و مراسم رهروان زینبی (ویژه بانوان) در امامزاده جواد موبندان ازجمله ویژه برنامه های این اداره است.



 



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود افزود: برپایی ۲ خیمه معرفت با حضور ۴ مبلغ اعزامی از قم در سطح بقاع و همچنین محافل سخنرانی و روضه خوانی و اطعام عزاداران حسینی نیز از برنامه های محوری طرح خواهد بود.



 



پاکیزه تصریح کرد: ماه محرم و صفر با توجه به استقبال عموم اقشار جامعه به سمت بقاع متبرکه، موقعیت ممتازی را برای مدیران و برنامه ریزان امور بقاع به وجود می آورد که باید از فرصت به دست آمده جهت استفاده از ظرفیت جوانان در کارها و فعالیت های اجرایی خصوصاً در حوزه فرهنگ، بهره برداری لازم صورت گیرد.



 



وی تأکید کرد: ادارات اوقاف به عنوان امین نیات واقفان، ملزم به اجرای نیت واقف بر مبنای آنچه واقف در زمان وقف خود نیت کرد، است و با توجه به اینکه بخش زیادی از نیات موقوفات شهرستان مرتبط با برپایی محافل عزاداری بوده، اداره اوقاف اهتمام خود را در اجرای صحیح نیت واقفان به کار می گیرد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان