پادشاهانی که نسل شان منقرض نمی شود!

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۶ چاپ کد خبر: 86645
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ژن های خوب اروپایی هرچقدر که زندگی پرزرق و برق و گران قیمتی داشته باشند هرازچندگاه میان مردمشان می آیند و با انداختن چندعکس با تیپ و لباس ساده خودشان را سوژه رسانه ها می کنند. برای همین خبر رفت و آمد با متروی یک شاهزاده و یا خلبانی پادشاه در یک آژانس هواپیمایی از خبرهای متداول کشورهای سلطنتی است اما این خاندان سلطنتی در هزاره سوم دقیقا چه کار می کنند و در خانواده هایشان چه می گذرد؟

در دنیا ۳۸ کشور هنوز سیستم حکومتی سلطنتی دارند که در بیشترآنها پادشاه حالت تشریفاتی دارد و تنها در کشورهای عربی پادشاه همه چیز را به طور مستقیم اداره می کند. میان این ۳۸ کشور، ۱۰ کشور اروپایی مانند دانمارک، بریتانیا، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ،موناکو،هلند، نروژ، سنت لوسیا، اسپانیا و سوئد نیز وجود دارد که همچنان این سیستم در آن ها به صورت تشریفاتی وجود دارد. اما در این خانواده های سلطنتی چه می گذرد.

دانمارک

چندروز پیش خبری منتشر شد که شاهزاده دانمارکی بچه هایش را با دوچرخه به مدرسه می برد و محافظ شخصی این شاهزاده نیز با دوچرخه همراه او در حرکت است. قدیمی ترین حکومت پادشاهی در اروپا برای دانمارکی هاست. دانمارکی ها هرساله به عنوان خوشحال و خندان ترین کشور دنیا معرفی می شوند و گفته می شود مهم ترین دلیل این ماجرا فاصله طبقاتی کم این کشور است. با این حال دانمارکی ها با وجود آنکه در اروپا قرار دارند هنوز نتوانستند درچندسال اخیر تیم فوتبال شادوخندان و موفقی داشته باشند.

پادشاهان دانمارکی باوجود حفظ ژست ساده زیستی، قصرها و ساختمان های حیرت انگیزی برای خود دارند. به طوریکه قصرهای سلطنتی شهر کپنهاگ درتمام جهان مشهور است که ازدواج های خانواده سلطنتی نیز به شکل باشکوهی در آن برگزار می شود. از گذشته نیز باب بوده که بعد از ازدواج هرکدام از اعضای خانواده سلطنتی یکی از قصرها به عنوان هدیه ازدواج به آنها داده می شد. البته اغلب اقامتگاه تابستانی و زمستانی پادشاهان باهم تفاوت دارند.

مردادماه امسال خبری از دربار خاندان سلطنتی این کشور منتشرشد که حسابی سروصدا کرد. «مارگاریت دوم» ملکه دانمارک که در حال حاضر ۸۲ سال دارد اعلام کرد که دوست ندارد بعد از مرگش در کنار همسرش پادشاه دانمارک دفن شود. دلیل این ماجرا هم این است که خانم ملکه همیشه از اینکه شخصیت دوم کشورش بوده ناراحت است و دوست داشته خودش پادشاه باشد. نکته جالب اینجاست تصمیم خانم ملکه با موافقت همسرش روبرو شده است.

موناکو

اگر موناکو را تنها با نام تیم فوتبالی در فرانسه می شناسید اشتباه کرده اید. دومین کشور کوچک جهان که مساحت آن تنها دوکیلومتر مربع است پادشاه دارد. این کشور ۴۰ هزارنفری به خاطر تعداد زیاد کازینوهایش مقصد بسیاری از پولدارهای اروپایی است. شاهزاده این کشور بیشتر از ۶۰ سال پیش با گریس گلی بازیگر مشهور هالیوود ازدواج کرد تا نام این کشورپادشاهی بیشتر برسر زبان ها بیفتد. با این حال در این کشور خوش آب و هوا همیشه اخبار ضدونقیضی درباره فراماسونرهای مستقر در آن وجود دارد.

هلند

پرگل ترین کشورجهان هم پادشاهی اداره می شود. پادشاه فعلی کشور هلند ۴سال است در این سمت حضور دارد و پیش از این مادرش بیش از ۳ دهه به عنوان ملکه این کشور بود و در نهایت تصمیم گرفت خودش را بازنشسته اعلام کند و در مراسم پرخرج و شلوغی برای پسرش تاجگذاری به پا کند و جمعیت زیادی را برای این روز مهم به خیابان ها کشاند.

در حال حاضر پادشاه ویلیام الکساندر ۴ سالی است پادشاه نارنجی هاست و چون خلبان است ماهی ۲ بار بی سروصدا در خطوط هواپیمایی این کشور برای مردم خلبانی می کند.

با این حال باید بدانید که پادشاه هلند نقش چندانی در هدایت سیاسی این کشور ندارد و بیشتر به عنوان نماد وحدت مردم این کشور است. هلند دو مجلس نمایندگان دارد که حزب دارای بیشترین رای نخست وزیر را انتخاب می کند که قدرتمندترین فرد سیاسی کشور است.

نروژ

این کشور سرد اروپایی هم پادشاه دارد. اما پادشاه قدرت چندانی ندارد و هفته ای یکبار با وزرا دیدار می کند که بفهمد اوضاع از چه قرار است. پادشاه نروژی ها از آن آدمهاست که با مترو در رفت و آمد است تا خوراک سلفی بگیران نروژی باشد. اما در این کشور سرد و آرام پنگوئن ها نقش تعیین کننده ای دارند. آنقدر که به عنوان یکی از المان های این کشور به حساب می آیند. در سال ۲۰۰۸ در این کشور به یک پنگوئن مقام شوالیه اهدا شد.

اسپانیا

قطعا پردردسرترین پادشاه این لیست از آن پادشاه اسپانیاست. اسپانیایی ها همیشه درگیر چندباره شدن کشورشان بودند و با تعداد زیادی از ایالات شان مانند باسک و کاتالان ها درگیر بوده اند. ظلم حکومت مرکزی و شخص ژنرال فرانکو به باقی مناطق این کشور باعث شده که ایالات مختلف همواره به مادریدی ها روی خوش نشان ندهند و حتی هنگام حضور پادشاه اسپانیا در مسابقات ورزشی با هو کردن و توهین از وی پذیرایی کنند.

در سال ۲۰۱۴ خوان کارلوس پادشاه وقت اسپانیا خودش را بازنشسته کرد و پسرش فلیپه جایگزین وی شد. با وجود تمام تلاش های خانواده سلطنتی هیچ گاه این کشور روی وحدت را ندید و حتی بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ هرکدام از بازیکنان پرچم ایالت خودشان را به دست گرفتند تا این قهرمانی را برای ایالت شان کنند.

سوئد

پادشاه سوئد را شاید بتوان کم قدرت ترین پادشاه این فهرست نامید. او با اینکه مثل باقی هم کیشانش یک مقام تشریفاتی دارد گویا در حاکمیت روی خانواده اش هم موفق نبوده است. دوسال پیش خبر ازدواج کارل فلیپ پسر پادشاه با یک بازیگر تلویریونی و مدل معروف به نام سوفیا هلکوئیست حسابی خبرساز شد. به گفته اخبار زیرمیزی خانواده سلطنتی تمایلی به این ازدواج نداشتند و در نهایت مجبور شدند مراسم پرزرق و برقی برای عروس شان بگیرند.

جالب است بدانید جانشین پادشاه سوئد دخترش ویکتوریاست.

بریتانیا

بی شک قدرتمندترین فرد این لیست ملکه الیزابت دوم است. شاید خاندان سلطنتی در انگلستان سمت تشریفاتی داشته باشند. اما قطعا نفوذ ملکه انکار نشدنی است. طوری که در سرود ملی این کشور عبارتی وجود دارد که می گوید:« خدا ملکه را حفظ کند.» ملکه در انگلستان فرمانده نیروهای مسلح است و ارتش بریتانیا تحت فرمان وی است. ملکه الیزابت دوم در واقع همان خانم ملکه، ملکه چندین کشور به نام انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند و حتی استرالیا است و همه از او حساب می برند.

زندگی پر راز و رمز ملکه و میزان نفوذ وی در اتفاقات و تصمیمات مهم جهان همواره موردتوجه بوده است و اینکه کشوری به بزرگی استرالیا با هزاران کیلومتر فاصله هنوز مستعمره انگلستان و تحت فرمان ملکه است.

ازدواج پرنس ویلیام نوه ملکه با کیت میدلتون و مراسم ازدواج باشکوه آنها در سال ۲۰۱۱ در همه رسانه های جهان بازخورد داشت آنقدر که لباس عروس کیت تا سالها الهام بخش طراحان لباس عروس بود. بعد از این ازدواج کیت میدلتون شاید رسانه ای ترین چهره خاندان سلطنتی شد و طرفداران بسیاری هم پیدا کرد طوری که هیچ کدام از حرکاتش از چشم رسانه ها و عکاسان خبری دور نماند.

بعد از ازدواج هرعضو خانواده سلطنتی یک قصر و محدوده ای به نام وی می شود که نام آن به صورت پسوند به نام شناسنامه ای وی می چسبد. با وجود عکس های ساده از مدرسه رفتن نتیجه ملکه و پسر ویلیام و کیت و مانور رسانه ها روی ساده زیستی خاندان سلطنتی طبق آمار شهریه این مدرسه ابتدایی بیش از ۲۰ هزار پوند یعنی حدود ۱۰۵ میلیون تومان است.

 خرج خاندان سطلنتی بسیار بالاست. به طوریکه سالانه سالانه چیزی معادل ۱۲۳ تا ۱۸۴ میلیون پوند خرج خاندان سلطنتی می شود. بنا بر این گزارش، ملکه سالانه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند تنها برای انجام وظایفش در نقش ملکه و نفر اول کشور دریافت می کند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ژن خوب پادشاه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان