به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی روز شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل خشونت طلبانه و متهورانه بود. هیچکس غیر از دونالد ترامپ درحال انجام دادن «ماموریت خودکشی» نیست.
او افزود: رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند سازمان ملل متحد را به « لانه گانگسترها » تبدیل کند، جایی که پول حرف آخر را می زند و کشتار و خونریزی برنامه روزانه است.
وزیر امور خارجه کره شمالی روز شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: هر شهروند آمریکایی که کشته شود، دونالد ترامپ مسئول اصلی آن خواهد بود.
او افزود: در صورت بروز هرگونه نشانه از تصمیم آمریکا و نیروهای مزدور آن برای حمله نظامی علیه ما، با اقدام پیشدستانه بیرحمانه به آن واکنش نشان خواهیم داد.
وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد: شیطانی که رئیس جمهور آمریکا نامیده می شود، ۴ روز پیش این مکان مقدس را آلوده کرد. تنها دلیلی که ما به دنبال ساخت سلاح اتمی رفتیم، ایالات متحده بود. هدف ما ایجاد بازدارندگی و توازن است.
او گفت: قدرت ما به حدی افزایش یافته است که آمریکا با وجود بیان عباراتی چون «خشم و آتش» مجبور است بگوید که امیدوار است کار به اقدام نظامی نکشد. بر خلاف قدرت های بزرگ، ما تمام آزمایش های اتمی خود را علنا اعلام کرده ایم. قدرت ها می خواهند انحصار سلاح اتمی را برای خود حفظ کنند.
وزیر خارجه کره شمالی همچنین افزود: ترامپ قماربازی سالخورده و مبتلا به اختلال ذهنی است که کلید سلاح هسته ای را در اختیار دارد. ما علیه هیچ کشوری تا زمانی که مورد حمله قرار نگیریم از تسلیحات اتمی استفاده نخواهیم کرد.
ری یونگ هو در ادامه گفت: ممکن است ترامپ نداند که چه چیزی بر زبان می آورد اما ما اطمینان می دهیم که او عاقبت این اظهارات را متحمل خواهد شد. این آمریکا بود که در جریان جنگ کره، تهدید کرد که از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد. چه تهدیدی بزرگتر از اینکه بزرگترین دارنده قدرت اتمی جهان از «آتش و خشم» سخن بگوید.
انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان