قائم مقام و معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور گفت : فرصت های موجود در مناطق آزاد متعلق به همه مردم از عالی ترین مقام مسوول تا ساده ترین فرد جامعه است.

به گزارش لنگرنیوز، ˈ محمد معزالدین ˈ روز شنبه در آیین معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد : افق توسعه ملی بسیار روشن است و باید از فرصت های مناطق آزاد برای توسعه کشور استفاده کنیم .

 

وی فقدان نگرش سازمان یافته را عامل اصلی عدم توسعه مناطق آزاد کشور خواند و افزود: بدون همفکری و همکاری نمی توان موفق بود .

معزالدین خاطرنشان کرد : تنها ، نهاد کار است که می تواند عدالت را برای هر جامعه ای بوجود بیاورد و اگر نخواهید در کنار هم کار کنید، امکان ندارد توسعه اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته مانند دانمارک برای توسعه و رسیدن به سرانه درآمد ناخالص ملی بالای 30 هزار دلار این راه را طی کردند.

 

وی تاکید کرد: در تفکر سیستمیک الزام داریم همه آحاد ملت با هم حرکت کنیم و اگر این مساله در بندرانزلی رفع نشود؛ ده ها مدیر نیز تغییر پیدا کنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 

قائم مقام سرمایه گذاری مناطق آزاد با بیان اینکه طرح های جامع ما معمولا سیستمیک نیست و ما را با مشکل مواجه می کند، گفت: قطعا باید در منطقه آزاد انزلی روی طرح جامع بازبینی صورت گیرد.

 

* رفع موانع و بارور کردن فرصت ها ، هدف اصلی مناطق آزاد

 

معزالدین خاطرنشان کرد : مناطق آزاد را برای صدور مجوز چند طرح ایجاد نکرده اند بلکه برای رفع موانع و بارور کردن فرصت ها درست کرده اند.

 

به گزارش ایرنا ، وی با اشاره به اینکه ما در تمام نقاط کشور از ظرفیت های خوبی برخورداریم و از ناب ترین اکوسیستم جهان برخورداریم؛ عامل توسعه نیافتگی را نبود تفکر و نگرش سیستمیک خواند.

 

وی حرکت حضرت امام (ره) در ایجاد انقلاب را یک حرکت سیستمیک خواند و افزود : امام همه را از استاد دانشگاه تا کارگر با انقلاب و آموزه های انقلاب اسلامی آشنا کرد.

 

معزالدین در رابطه با مشکل مالکیت اراضی منطقه آزاد انزلی گفت: مالکیت مهم نیست بلکه استفاده درست از ظرفیت ها مهم است وگرنه تمام این دریا و زمین ها هم اگر جزو منطقه باشد، به تنهایی توسعه آفرین نیست.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به کاربری مناسب و متناسب با ظرفیت ها ، استعداد و اقلیم افزود: اگر خواهان توسعه بندر هستیم، باید طرح های توسعه گرایانه برای مردم داشته باشیم .

 

این مقام مسئول در مناطق آزاد کشور تصریح کرد : باید با داشتن یک طرح اقتصادی و ایجاد کارگروه های آموزشی و هم افزایی در سیستم پیش برویم و برای همه افراد از استاندار تا کارگر ساده منطقه، کارگاه های آموزشی و توجیهی بگذاریم .

 

معزالدین ادامه داد: باید با تشکیل کارگروه نخست مدیریت های خود را اصلاح کنیم و روش های صحیح مدیریتی را با دقت های علمی در مناطق آزاد شکل دهیم .

 

***لزوم مقررات زدایی 

 

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد : باید منطقه آزاد انزلی را به الگویی برای اصلاح مقررات و آیین نامه ها و گشودن فضا برای کسب و کار تبدیل و این را به تمام استان تسری دهیم .

 

وی با اذعان به فقدان نگاه توسعه ای در مناطق گفت: با ایجاد نگرش سیستمیک در هیات مدیره باید برنامه اجرایی را با حرکت به سمت اطلاح آیین نامه ها ، ضوابط و مقررات طراحی و اجرا کنیم .

 

وی بیان داشت: اگر رفتار ما با سرمایه گذار و اصل سرمایه مناسب نباشد و با آیین نامه های مختلف سد راهش شویم؛ شاهد توسعه نخواهیم بود.

 

وی با تاکید بر ناکارآمدی روش های قدیمی مدیریتی گفت: تنها از طریق همدلی ، همزبانی ، دوستی و مشارکت مورد نظر اسلام می توانیم به توسعه دست یابیم .

 

وی اظهار کرد: اگر دنبال عدالت اجتماعی هستیم، باید فرصت برابر برای مردم ایجاد کنیم و هر اشکال و سدی در مسیر ایجاد فرصت های برابر و عادلانه مانع توسعه می شود.

 

این مسئول بلندپایه شورای مناطق آزاد کشور تاکید کرد: امروز کشورهایی موفقند که به سمت آزادی بیشتر رفته اند چرا که در نفس آزادی و همراه کردن مردم ، انضباط ایجاد می شود .

 

معزالدین ادامه داد: نوع نگرش طراحان طرح جامع منطقه آزاد انزلی به درد طرح های کالبدی مانند یک شهرک صنعتی می خورد ولی وقتی می خواهید یک حرکت سرمایه گذاری راه بیاندازید، باید مردم و سامان دادن به امور مردم را در نظر بگیرید.

 

وی ابراز امیدواری کرد تشکیل کارگروه مدیران منطقه آزاد انزلی موجب تسهیل قانون کار ، صادرات و واردات ، ورود موقت شود .

 

معزالدین برگزاری دوره های آموزشی برای تمامی صنوف منطقه را برای کمک به روند توسعه منطقه ضروری خواند .

 

***مردم باید در جریان قضایا قرار بگیرند

 

وی با توصیه اکید به تشکیل شورای راهبری عمدتا متشکل از بخش های خصوصی در سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت: مردم باید در جریان همه قضایا قرار بگیرند . 

 

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد : نگاه های غلط باید اصلاح شود و بخش خصوصی حس کند که سازمان یک مجموعه ملی و در اختیار سرمایه است .

 

وی ادامه داد: باید دست کار آفرین ها را از کوچک و بزرگ ببوسیم و از آنها برای توسعه اقتصادی منطقه و کشور استفاده کنیم .

 

معزالدین با بیان این که کاربری ها مهم است نه مالکیت و چگونگی استفاده از سرمایه مهم است نه اصل سرمایه افزود: آنچه در اختیار ماست، امانت است و اگر کسی می خواهد امانت دار باشد ؛ باید دور هم بنشینند و فکر کنند چگونه می توان از این سرمایه ها و فرصت ها استفاده کرد .

 

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور در خاتمه یاداور شد : طرح های بسیار خوبی برای منطقه آزاد انزلی داریم که در زمان بندی مناسب اجرا می کنیم .

 

در پایان حکم انتصاب رضا مسرور به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی قرائت و اهداء و از تلاش های سعید رحیمی در 16 ماه مدیریتش بر این منطقه قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان