مرجان میرخاتمی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نخستین سوگواره «شور عاشورا» در قالب طراحی و خوشنویسی بر روی سنگ با حضور جمعی از هنرمندان تجسمی شهرستان لنگرود برگزار می شود.



دبیر سوگواره «شور عاشورا» بابیان اینکه ٧٢ هنرمند در این فراخوان شرکت کرده اند، گفت: این سوگواره ساعت ۱۵ بعدازظهر شنبه هشتم مهرماه مصادف با تاسوعای حسینی (ع) در گلزار شهدای شهرستان لنگرود برگزار می شود.



وی با اشاره به اینکه این هنرمندان آثار خود را بر روی لوح های سنگی نقاشی و خوشنویسی می کنند، افزود: این آثار بعد از عاشورای حسینی به صورت نمایشگاهی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با عنوان «تقدیم به شهدای مدافع حرم، شهیدان مرتضی حسین پور شلمانی و محسن حججی» به نمایش گذاشته می شود.



میرخاتمی بابیان اینکه از هنرمندان شرکت کننده در این حرکت عاشورایی طی مراسمی تقدیر و تشکر به عمل می آید، تصریح کرد: این سوگواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار می شود.



دبیر سوگواره «شور عاشورا» گفت: در نظر داریم تا بعد از اتمام نمایش آثار در اداره ارشاد، آثار را برای صرف امور خیریه در معرض فروش قرار دهیم.



[gallery columns="1" size="large" ids="86961"]



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان