فرامرز مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران از دقایق نخست آغاز بارش باران در دیوشل و تالش محله که در ماه گذشته دچار سیل شد و مستعد خسارت های ناشی از حجم زیاد باران بود حضور یافتند و مسیرها و گلوگاه های آبی در نهر دو محله را بازگشایی کرده تا آب جاری شده و موجب توقف و انحراف به خیابان نگردد.

وی بابیان اینکه با اقداماتی که انجام شد خوشبختانه دو محله تالش محله و دیوشل دچار خسارت نشد، گفت: از نیروهای راهداری و حمل ونقل و ماشین آلات سنگین شهرستان برای بازگشایی معبر گرفته شده براثر تنه های بزرگ درخت و ... در گلوگاه ها و دریچه های آب استفاده شد.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود افزود: تعدادی از منازل مسکونی و تجاری در مسیر جاده چمخاله و روبروی شهرداری لنگرود و تعدادی دیگر از خیابان ها و کوچه ها براثر بارش شدید باران دچار آب گرفتگی شد.

مصطفوی تصریح کرد: باز کردن دریچه آب در نهر جاده لوکلایه یکی از اقدامات به موقع بود که انجام شد تا آب سرازیر شده از سمت لاهیجان در پشت دریچه ها متوقف نشده و در مسیر رودخانه حرکت کند.

وی گفت: رودخانه شلمان رود براثر بازش باران طغیان کرده که از شهرداری و شورای شهر شلمان خواسته شد تا منازل مسکونی اطراف رودخانه شلمان رود تخلیه و با کمک هلال احمر به مدارش و جای امنی اسکان داده شوند.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود عنوان کرد: تعدادی از تیرهای برق در روستای پنو بخش اطاقور براثر رانش کوه تخریب شد که موجب قطع برق حدود 60 خانوار این روستا شده که از عصر امروز تاکنون نیروهای اداره برق در حال نصب تیر جهت برق دار کردن این مسیر هستند.

مصطفوی بابیان اینکه حجم بارش باران از باران شهریور که موجب وقوع سیل بود بیشتر است، اظهار کرد: نیروهای ستاد مدیریت بحران تا پایان بارش باران به صورت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان