سیدرضا جوادپور در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به بارش شدید باران در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: میزان بارش باران در لنگرود حدی زیاد است که کلیه شهرستان لنگرود درگیر سیل و آب گرفتگی است و نیروهای ستاد بحران نیز از همان دقایق آغاز آب گرفتگی تاکنون درصحنه مشغول فعالیت هستند.

 

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا با انجام کار به موقع خسارت های ناشی از سیل کاهش و مردم ساماندهی شوند، گفت: بارش شدید باران موجب طغیان و سرریز شدن رودخانه شلمان رود در شلمان و سیگارود شده است و دیواره رودخانه نیز تخریب شده است.

 

فرماندار شهرستان لنگرود افزود: طی هماهنگی های ستاد مدیریت بحران بیش از 60 خانوار ساکن در مجاور رودخانه شلمان رود در مدارس و مساجد ساماندهی شدند و تعدادی از ساکنین نیز اعلام کردند شب را بیدار و در منازل خود سپری می کنند.

 

جوادپور بیان کرد: سطح آب گرفتگی در برخی خیابان های شلمان بین 30 سانتی متر تا بیش از 1 متر است، آب رودخانه شلمان رود نیز لبریز شده که با توجه به شرایط موجود غواص، جت اسکی، نیروهای هلال احمر، نیروهای تأسیساتی آب، برق و گاز و سپاه و بسیج در شلمان و دیگر بخش ها حضور دارند.

[gallery columns="1" size="large" ids="87331"]

وی با اشاره به وقوع سیل ماه گذشته در تالش محله و دیوشل لنگرود، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که از قبل در تالش محله و دیوشل وجود داشت لایروبی نهر و کانال ها و استقرار بیل های مکانیکی در این مناطق از قبل پیش بینی شده بود که با انجام کار به موقع از وقوع خسارت های بیشتری جلوگیری شد.

 

فرماندار لنگرود بابیان اینکه برق 10 روستا در بخش اطاقور قطع شده بود که برق 9 روستا وصل شده است، گفت: رانش کوه در روستای پنو بخش اطاقور موجب تخریب تیرهای برق شد که برق حدود 60 خانوار قطع شد و تلاش می شود تا با نصب مجدد تیرهای جدید برق، فردا این روستا نیز برق دار شوند.

 

جوادپور افزود: شامگاه چهارشنبه نیز حجت شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان در این شهرستان حضور پیدا کرد و تصمیمات لازم برای مدیریت وضع موجود تا پایان بارش باران ادامه دارد و با توجه به هماهنگی های خوبی که بین مسئولین شهرستان وجود دارد تلاش می شود تا با انجام اقدامات به موقع میزان خسارت ها کاهش یابد.

 

وی تصریح کرد: سد پهلوان بست آسیب دید و تعدادی از چاه های آب شرب نیز از مدار خارج شد که با توجه منابع آب شرب و زمان بارش باران که تا ظهر پنج شنبه است جای نگرانی برای تأمین آب شرب وجود ندارد.

[gallery columns="1" size="large" ids="87330"]

فرماندار لنگرود بابیان اینکه استاندار گیلان طی تماس تلفنی آمدگی خود برای تجهیز و کمک به لنگرود اعلام کرد، افزود: با توجه به ادامه بارش باران، مردم امشب را هوشیار و آگاه باشند تا بتوانند در موقع لزوم اقدام به موقع انجام دهند.

 

به گزارش لنگرخبر، چندی پیش نیز شهرستان لنگرود پس از بارش شدید باران با مشکلات عدیده در مناطق مختلف ازجمله دیوشل و تالش محله شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان