به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن خسته بند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی در تشریح ارزیابی خود از اقدامات دولت در ایجاد اشتغال برای جوانان در شش ماهه نخست سال اظهار کرد: آمارهایی که دولت در رابطه به ایجاد اشتغال در کشور می دهد رضایت بخش نیست.

وی در واکنش به آمار رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور مبنی بر ایجاد 703 هزار شغل در کشور و ناتوانی برای ایجاد 217 هزار فرصت شغلی برای سایر جوانان افزود: به هیچ وجه به آمارهایی که تناسبی با متقاضیان کار در جامعه نداشته باشد اعتقادی ندارم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار ارائه شده در سال گذشته توسط وزیر کشور در مجلس گفت: رحمانی فضلی سال گذشته در صحن علنی مجلس اعلام کرد که در کشور حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر بیکار وجود دارد.

نماینده مردم بندرانزلی با تطبیق آمار ارائه شده توسط وزیر کشور با آمارهای ارائه شده توسط روحانی در نزد رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در دیداری که پس از دو هفته از ارائه گزارش توسط رحمانی فضلی با مقام معظم رهبری داشت اعلام کرد که در کشور در کشور 2 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین به آمارهای اعلام شده اخیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با تعداد بیکاران در کشور نیز پرداخت و گفت: ربیعی نیز در گزارشی که اخیراً به مجلس ارائه کرد از 3 میلیون و 200 هزار نفر بیکار در کشور خبر داده که همه مانده ایم در کشور چه مقدار بیکار وجود دارد.

خسته بند با تاکید بر اینکه وجود افراد بیکار در کشور بیش از اندازه ای است که مسئولان کشور به آن اذعان دارند، بیان داشت: اشتغالی که دولت تاکید دارد که در کشور ایجادشده صحت ندارد و کارشناسانی که اطلاعات غلط به مسئولان می دهند باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اذعان به نظر سایر نمایندگان کشور مبنی بر اینکه در تمام کشور کاهش بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: در راستای انکار نمایندگان کشور مبنی بر کاهش افراد بیکار در استان گیلان نیز ما شاهد افزایش بیکاران هستیم.

وی بابیان اینکه نمایندگان نزدیک ترین مسئولان به مردم هستند و با آن ها ارتباط مستقیم دارند، گفت: ما مشکلات مردم را از نزدیک می بینیم و افرادی که درجایی مشغول می شوند را می بینیم و رصد می کنیم و کاملاً معتقدم که آمارهای ارائه شده در رابطه با ایجاد اشتغال کاملاً غلط است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در کشور به گونه های دیگر در کشور در حال رقم خوردن است، مطرح کرد: آمارهای اعلام شده توسط دولت کنونی و قبل ناصحیح و غیرواقعی است چون آنچه ما مشاهده می کنیم آمارهایی کاملاً غلطی است.

خسته بند بابیان اینکه افرادی که صاحب شغل هستند باید بیمه شوند و آمار بیمه شدگان به آمار اعلام شده افزایش اشتغال تناقض دارد، گفت: سالانه حدود یک میلیون نفر به افراد بیکار در کشور افزوده می شود و من فکر می کنم تعداد افراد بیکار در کشور حدود 5 تا شش میلیون است و من آمارهای مسئولان را قبول ندارم چون مستندات ارائه شده آن ها غیرواقعی است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت باید با ایجاد سایتی آمار صحیحی از تعداد بیکاران کشور ارائه کند، گفت: باید افرادی که در جامعه بیکار هستند در سایت مذکور ثبت نام کنند و آنگاه تعداد افراد بیکار در جامعه به صورت واقعی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان