به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نحوه توزیع سود سهام عدالت بین سهامداران، اظهار داشت: پرداخت سود سهام عدالت موجب از بین رفتن و اتلاف منابع کشور شده است.

وی با بیان اینکه در مورد توزیع سود سهام عدالت نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرده ایم که جلوی این کار را بگیرد، افزود: توزیع ماهیانه 3 تا 9 هزار تومان بین 50 میلیون نفر که این پول معادل خرید چند نان سنگک است، خیری برای مردم ندارد؛ با این اقدام سالانه 4 هزار میلیارد تومان از منابع کشور به اسم توزیع سود سهام عدالت هدر می رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که سود سهام عدالت در شرکت ها بماند و بر قیمت سهم افزوده شود، گفت: بهتر است قیمت این سودها تا هر زمانی که قرار شد سهام عدالت واگذار شود، افزایش یابد، یعنی اینکه سهامداران انتفاع سود را بر روی قیمت سهام بگیرند.

پورابراهیمی اضافه کرد: 4 هزار میلیارد تومان با ضریب 4 می شود 16 هزار میلیارد تومان که با این پول شرکت ها می توانند طرح های سرمایه گذاری خود را اجرا کرده و برای اشتغال ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت در یک نظرسنجی از مردم سؤال کند که بین ایجاد اشتغال برای جوانان و یا اینکه ماهی 3 هزار تومان به یک جوان پرداخت کند، کدام مهمتر است؟

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سهام عدالت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان